De Renovatie App is speciaal ontwikkeld voor bewonersbegeleiders en/of wooncoaches, en kan worden ingezet tijdens zowel renovatie, groot onderhoud als nieuwbouwprojecten. Een goede communicatie met de (toekomstige) bewoners is belangrijk voor het welslagen van het project. Voor het uitvoeren van de werkzaamheden is het noodzakelijk om de juiste persoons- en contactgegevens van bewoners voorhanden te hebben, zodat er goede afspraken kunnen worden gemaakt.
Tijdens een warme opname of een adviesgesprek kan ook de situatie ter plekke in kaart worden gebracht. Gespreksverslagen maken het mogelijk om bijzondere omstandigheden van de bewoner of rondom de woning vast te leggen voor de uitvoerende medewerkers. Bij renovatie en grootschalige verduurzaming hebben bewoners in veel gevallen ook de mogelijkheid om, tegen een eventuele meerprijs, opties te kiezen voor de afwerking van de woning. De app maakt het mogelijk om deze opties te bekijken met bewoners, en eventueel direct te bestellen.
De Renovatie App is in volledige samenhang met de andere homeDNA-tools te gebruiken, zoals de module Renovatie en de Bouwkwaliteit App. Zo kun je gebruikmaken van de nieuwsbrieffunctie voor een effectieve bewonerscommunicatie en tekeningen van de bestaande situatie laden voor de uitvoering. Heb je voor een nieuwbouwproject te maken met een doelgroep die liever tijdens een persoonlijk gesprek opties uitkiest of bestelt? Ook hiervoor is de Renovatie App te gebruiken, eventueel in combinatie met het online woningdossier als naslagwerk. Iedere organisatie heeft een eigen aanpak, en van project tot project kan het verschillen hoe de verschillende tools van homeDNA worden ingezet. Onze supportdesk denkt mee, helpt altijd met het vullen en opzetten van een eerste project, en staat ook daarna met raad en daad klaar voor jou als gebruiker.