Relevante artikelen
Nieuws en updates
Aan de slag na de bouwvak
27 augustus 2019

Aan de slag na de bouwvak

En….een beetje uitgerust? Of ben jij één van de mensen die in jouw organisatie gewoon heeft doorgewerkt? Of je nu wel of niet bent weggeweest: eind augustus gaat men er bouwbreed weer tegenaan. HomeDNA helpt je hier graag bij.

De verkoop van projecten weer aanjagen


Staat jouw project momenteel in de verkoop of heb je meerdere projecten in verkoop? Mogelijk heeft de makelaar nieuwe inschrijvers mogen verwelkomen. De overall stand van zaken kun je terugzien in je dashboard. Met de stand van de verkoop in het project zelf zie je direct de status van ieder bouwnummer. Laten de aanmeldingen nog wat te wensen over? Raadpleeg dan de diagrammen met bijvoorbeeld de locatie van de inschrijvers, om nog gerichter te kunnen adverteren in een bepaalde regio of een specifiek marktsegment.

Gestructureerd aan de gang met kopers


Als kopersbegeleider was je wellicht met vakantie. Maar voor enthousiaste kopers is de vakantie vaak juist een moment om rustig te gaan zitten en plannen te maken voor hun toekomstige woning. Het zou zomaar kunnen dat er heel wat bestellingen, vragen of andere mails op je wachten. Geen probleem, want met het prettige werkoverzicht voor kopersbegeleiders zie je direct welke acties er openstaan voor jou én voor de klant. Eén ding tegelijk! Waarschijnlijk ben je als kopersbegeleider betrokken bij meerdere projecten tegelijkertijd. Maak daarom gebruik van de handige dashboardfunctie waarmee je direct ziet welke acties er nog openstaan in de diverse projecten.

Optimale afhandeling van reparatieverzoeken


Servicemeldingen staan helaas nooit stil. Want ook in de vakantieperiode gaan er weleens zaken kapot bij kopers of bewoners, en moeten er problemen verholpen worden. In de meeste organisaties werken er dus altijd één of meerdere servicemedewerkers door. Zijn de binnengekomen zaken eventueel door een waarnemer doorgezet en afgehandeld? Met de Service management-rapportage kun je het verloop bekijken. De rapportage laat zien hoeveel meldingen er zijn geweest, hoeveel daarvan er zijn doorgezet naar een onderaannemer of leverancier. Ook kun je zien wat de gemiddelde doorlooptijd van een melding is. Verder is het prettig om te werken met labels voor reparatieverzoeken. Je geeft hiermee aan welke meldingen met spoed moeten worden afgehandeld en welke verzoeken niet onder de garantie vallen. Zo kun je de meest urgente meldingen als eerste (laten) oppakken.

Vragen bij het hervatten van de werkzaamheden?


Twijfel je over de te volgen werkwijze of wil je weten hoe je zaken het handigste inricht voor jouw specifieke project? Voor gebruikers staat ons supportteam via de mail en telefonisch standby voor vragen over het systeem. Nog niet aan de slag met homeDNA, maar wel op zoek naar een systeem dat je onder andere helpt om tijdens vakantieperiodes je werkzaamheden te structureren? We maken graag kennis met je en vertellen je meer.