Relevante artikelen
Nieuws en updates
Het nieuwe online woningdossier voor kopers
31 maart 2015

Het nieuwe online woningdossier voor kopers

Achter de schermen krijgt het nieuwe homeDNA steeds meer vorm. Graag geven wij in de komende periode alvast een indruk van de nieuwe look, feel en functies. Als eerste: het online woningdossier voor kopers.

Online woningdossier voor geïnteresseerden en kopers

woningdossier
Het kopen van een nieuwbouwwoning is een bijzondere ervaring. Met een eigen online woningdossier voor kopers biedt u de klant een beleving, die aansluit bij de wensen en verwachtingen van deze tijd. De vertrouwde functies van het huidige online woningdossier voor kopers zijn in een nieuw jasje gestoken. In deze gebruiksvriendelijke omgeving kunnen kopers zich in alle rust oriënteren op hun nieuwe woning en bestellingen plaatsen.

Functies

In dit klantportaal vindt u onder andere de volgende functies:

  • Webwinkel voor meer- en minderwerk
  • Het laatste nieuws over het project
  • Alle documenten
  • Forum voor toekomstige bewoners
  • Moodboard en foto-albums
  • Contact met kopersbegeleider en service-afdeling

Het woningdossier bestaat uit een aantal vaste elementen die, naar gelang de fase, aan- en uitgezet kunnen worden. Ook is er vrije ruimte voor aanvullende informatie van de kopersbegeleider, verkoopadviseur of service-afdeling.

Schermafbeelding 2015-03-24 om 10.06.35
In de verkoopfase kan het online woningdossier worden gebruikt als instrument om de klant te boeien en te binden. Met de nieuwsfunctie worden geïnteresseerden en kopers voortdurend op de hoogte gehouden van de laatste ontwikkelingen. Fotoalbums en het moodboard bevorderen de betrokkenheid en voorpret bij de klant.

Later wordt het online woningdossier een persoonlijke webwinkel, waarmee de koper gemakkelijk contact onderhoudt met de kopersbegeleider en op een efficiënte en leuke manier bestellingen plaatst. Ook heeft de klant hier alle documenten zoals brochures, contracten, bestellijsten en garantiedocumenten bij de hand. Wil de klant toch liever persoonlijk contact? In dit geval is het woningdossier een uitstekende leidraad bij het verkoopgesprek.

In de garantiefase kan het woningdossier beschikbaar blijven voor de afwikkeling van service & onderhoud en als naslagwerk voor de koper zelf. Ook kan het woningdossier gebruikt worden voor het plannen van servicebezoeken. De servicemedewerker kan een aantal momenten aangeven waarop de afspraak gemaakt kan worden. Vervolgens geeft de klant zelf de details van de melding door, en kan er een afspraak worden gepland op het gewenste moment.

Het gebruik van een online woningdossier voor kopers betekent gebruiksgemak voor de klant en efficiency voor de eigen organisatie. Daardoor blijft er meer ruimte over voor kwaliteitsbewaking en contact met de klant.