Relevante artikelen
Nieuws en updates
Motivational Monday met Vivian
16 april 2018

Motivational Monday met Vivian

In onze Motivational Monday komt opnieuw Vivian de Zwart aan het woord. Wanneer je al geruime tijd met homeDNA werkt, heb je ongetwijfeld al eens met haar gesproken of gemaild. Vivian is medewerker van de helpdesk en ons eerste aanspreekpunt voor vragen en uitleg over het systeem, maar helpt ook bij het vullen van projecten en de implementatie. Vivian:

Teamwork first: een goede samenwerking als voorwaarde voor resultaat

Voor digitale oplossingen zijn een gedegen systeem en een goed begrip van de werkprocessen zeker belangrijke randvoorwaarden. Maar ook digitale oplossingen blijven mensenwerk. Voor een succesvolle implementatie en toepassing is een goede samenwerking onderling én met de gebruikers onmisbaar.

Teamwork met onze gebruikers

Wanneer onze gebruikers ergens tegenaan lopen, is dit niet hun probleem, maar ons probleem. HomeDNA is een gebruiksvriendelijk en intuïtief systeem, maar ook bijzonder uitgebreid: vooral wanneer er direct met meerdere modules gestart wordt. Daardoor is het, zeker in het begin, prettig dat mensen mij even kunnen vragen hoe iets ook alweer in zijn werk gaat. In veel gevallen kan ik met een korte uitleg mensen snel verder helpen. Ook houden we de handleiding actueel. Ik vind het prettig als ik onze gebruikers concreet verder kan helpen en op deze bescheiden manier ook bijdraag aan een project van onze klanten.

Teamwork met collega's 

Als helpdeskmedewerker heb ik ook een signaalfunctie naar mijn andere collega's toe. Zaken waar ik regelmatig vragen over krijg, kunnen wellicht nog wat uitgebreider onder de aandacht worden gebracht in onze handleiding. Soms kunnen bepaalde functies ook verder worden vereenvoudigd, zodat onze gebruikers hier nog makkelijker mee uit de voeten kunnen. Een ander belangrijk onderdeel van mijn werk is het testen van bepaalde nieuwe functies, en deze resultaten weer terugkoppelen aan onze developers. Als helpdeskmedewerker ken ik in praktische zin het systeem van A tot Z, en met mijn bevindingen kunnen zij snel verder met bouwen en aanpassingen doorvoeren.

Juist de goede samenwerking met zoveel uiteenlopende organisaties en de collega's, maakt dat ik met plezier naar mijn werk ga: blij om het verschil te kunnen maken voor gebruikers en mijn collega's.


 Vivian de Zwart
 Helpdeskmedewerkster