Relevante artikelen
Nieuws en updates
Update oktober 2018
09 oktober 2018

Update oktober 2018

Eerder vandaag heeft de online software van homeDNA de maandelijkse update gehad. Gebruikers konden daarmee vanochtend aan de slag met hun zelf aangevraagde verzoeken en de andere nieuwe functionaliteiten. Deze update lag de focus op communicatie in de keten. Hoe zorg je ervoor dat je projectcollega's jou goed en tijdig informeren en dat iedereen over dezelfde informatie beschikt? HomeDNA faciliteert communicatie tussen diverse bedrijven o.a. met een gestructureerde vraag-antwoordmethode. Deze functie is verder geoptimaliseerd met meer details, notificaties en een helder overzicht met zoek- en sorteermogelijkheden. Daarnaast zijn ook verbeteringen op het gebied van opleveren en digitaal ondertekenen doorgevoerd.

Vraag en antwoord: een helder overzicht voor iedereen

Het onderdeel 'Veelgestelde vragen' in homeDNA is multi-inzetbaar. Zowel algemene informatie voor kopers of bewoners als communicatie tussen bedrijven onderling kan helder worden gefaciliteerd en bewaakt. Iedere gebruiker kan vragen aanmaken en deze nu ook gericht toewijzen aan een projectcollega om te beantwoorden. Daarbij kan optioneel een e-mail ter notificatie worden verstuurd. Bij iedere vraag kunnen extra kenmerken worden aangevuld, zoals in welke categorie de vraag valt of over welk bouwnummer of woningtype het specifiek gaat. Alle gebruikers zien alle vragen en collega's kunnen elkaar ondersteunen bij de beantwoording. De totale vragenlijst biedt extra inzicht voor de betrokken partijen en kan gezien worden als een extra databank met informatie over het project. Het overzicht bevat handige zoek-, sorteer- en filtermogelijkheden, zodat de informatie ook gemakkelijk geraadpleegd kan worden.

Direct een compleet proces verbaal voor klant en organisatie

HomeDNA maakt digitaal opleveren mogelijk met de Bouwkwaliteit App. Daarbij is te kiezen uit één van de standaard formulieren of kan een eigen lijst worden opgesteld. Bij gebruik van de standaard lijsten onstaat er na de oplevering automatisch een officieel proces verbaal van oplevering. Dit document is aangevuld met meer details over eventueel gemelde opleverpunten. Ook wordt voor het gemak de plattegrond van de woning erbij beschikbaar gesteld met daarop de locaties van alle opleverpunten aangeduid. Maak je gebruik van een eigen lijst en wil je bevindingen en eventuele opleverpunten evalueren, dan kun je o.a. de lijsten downloaden naar Excel. Deze download is handig ingedeeld voor analysemogelijkheden.

Eenvoudig, snel en veilig een digitale handtekening op de opdrachtbevestiging

Hebben de kopers of bewoners hun opties gekozen? Je kunt hen uitnodigen om digitaal hun handtekening te zetten op de opdrachtbevestiging. Met homeDNA stuur je het verzoek, beheer je het proces en ontvang je de ondertekende versie. De koper beschikt ook direct over het document in zijn persoonlijke woningdossier. Met verschillende iconen wordt de status van het ondertekenproces helder voor je weergegeven. Wil je het verzoek annuleren, omdat je zelf bijvoorbeeld een fout op het document ziet? Je kunt het verzoek eenvoudig intrekken: geef een reden op, klik op 'Annuleren' en de klant ontvangt een mail ter bevestiging dat de ondertekenlink niet meer beschikbaar is. In de mail wordt tevens jouw reden vermeld en dat de klant binnenkort een nieuwe uitnodiging zal ontvangen. Indien de klant het verzoek laat verlopen, wordt hij of zij ook per mail geïnformeerd.

De update van de maand november vindt plaats op dinsdag 13 november. Ben je een gebruiker en heb je een vraag over deze update of de aankomende? Neem contact op met de helpdesk van homeDNA via 010 - 450 63 56 of via helpdesk@homedna.nl.