Voor wie is homeDNA?

HomeDNA is er voor ontwikkelaars, (ontwikkelende) aannemers, vastgoedonderhouders, woningcorporaties en beheerders van nieuwbouwwoningen en bestaande bouw. Ook partners van de organisatie, zoals makelaars en leveranciers, kunnen een eigen inlogcode en rol krijgen. Uiteindelijk is homeDNA er ook voor het optimaliseren en verhelderen van het proces voor de eindgebruikers: de koper of bewoner. Het systeem is uiterst flexibel: er kan gebruik gemaakt worden van één of een paar modules en apps, of van het integrale pakket. Bovendien kan er gekoppeld worden met andere software. Bij de implementatie word je als organisatie ondersteund op een manier die aansluit bij je behoefte, met intensieve begeleiding of juist alleen waar nodig.

Aannemers

Werken met een integraal CRM en ERP-systeem faciliteert een efficiënte informatieoverdracht vanaf verkoop tot in de garantiefase. Iedere medewerker en partner van de organisatie heeft zijn of haar eigen rol en werkomgeving, met de bijbehorende rechten.

Werk prettig en efficiënt samen met de koper tijdens kopersbegeleiding, oplevering en in de garantiefase

Een online woningdossier zorgt voor een prettige en efficiente communicatie met de koper. Dit woningdossier kan in alle fases gebruikt worden. Voor kopers is het online woningdossier een vast baken en een vertrouwde locatie voor informatie. Naast het woningdossier kunnen er ook andere middelen binnen homeDNA worden ingezet om met de kopers te communiceren. Voor iedere organisatie is er een medium dat geschikt is, zoals e-mailen, nieuwsbrieven of liever nieuwsberichten en veelgestelde vragen. Tijdens voorschouw, oplevering en service kan er ook door kopers gebruik gemaakt worden van diverse apps.

Houd de grip op de keten: identificeer knelpunten en stuur gericht op verbetering

Door alle projectgegevens en projectoverstijgende data in één systeem vast te leggen, genereer je eenvoudig diepgaande rapportages. Dit maakt het mogelijk om een ketenanalyse uit te voeren en per project, per verantwoordelijke, per fase en per stabu-code te evalueren. Met deze inzichten reduceer je faalkosten en stuur je gericht op kwaliteitsverbetering en veiligheid. Als organisatie formuleer je zelf eenvoudig je eigen kwaliteits- en veiligheidsstandaarden.

Vergroot begrip en samenwerking tussen de verschillende afdelingen

Een digitaal dossier per bouwnummer zorgt voor een goede communicatie, bijvoorbeeld tussen kopersbegeleiders en uitvoerders. Tekeningen en koperskeuzes zijn te raadplegen via de apps op de bouwplaats en later ook in de garantiefase. Ook communiceer je als opdrachtgever eenvoudig met onderaannemers en leveranciers, die hun eigen rol en rechten in het systeem hebben.

Stuur op een efficiënte afhandeling van servicemeldingen

Servicemeldingen worden via digitaal gemeld en doorgezet naar behandelaars. De historie van een melding is altijd in te zien en er is ook eenvoudig te raadplegen welke andere reparatieverzoeken er bij dezelfde klant lopen of ooit hebben plaatsgevonden. Zo kunnen terugkerende problemen snel worden gesignaleerd. Een snelle afhandeling door uitvoerende medewerkers of externen kan worden bewaakt met automatische reminders.

Onderhoud op een prettige manier contact met kopers/huurders in de garantiefase

Kopers of huurders kunnen een eigen inlog krijgen voor een woningdossier waarmee zij zelfstandig reparatieverzoeken kunnen aanvragen. Zij kunnen via de omgeving of via de app ook zelf reageren op vragen of voorstellen voor afspraken accepteren. Alles kan digitaal worden aangevraagd en aangegeven, zodat kopers of huurders hun reparatieverzoeken kunnen beheren wanneer het hen uitkomt. Het woningdossier kan verder gebruikt worden als platform voor kopers om onderling contact te leggen of belangrijke informatie te raadplegen. Ook zonder woningdossier kunnen de reparatieverzoeken worden georganiseerd. Vanuit de homeDNA-omgeving kun je als beheerder zelf ook reparatieverzoeken maken voor alle woningen en deze doorzetten aan uitvoerenden.

Zorg voor een optimaal renovatie-/groot onderhoudsproces

Bij renovatie/groot onderhoud van één of meerdere panden, of zelfs een gehele wijk, komen veel organisatorische werkzaamheden kijken. De Bouwkwaliteit App biedt handvatten voor het organiseren van deze klus. Met checklijsten kunnen zowel warme als koude opnames worden gedaan. De uitgebreide functies maken het mogelijk om diverse vragen op te stellen, voorzien van foto of prijs en direct te koppelen aan het pand, zodat er per woning een dossier ontstaat. Ook is de app te gebruiken voor tussentijdse kwaliteits- en veiligheidsinspecties.

Een groot deel van de functionaliteiten in homeDNA zijn bedacht en doorontwikkeld in samenspraak met aannemers. Op basis van de praktijkervaringen van onze gebruikers houden wij het systeem voortdurend actueel. Wij signaleren trends en veranderingen op het gebied van techniek en regelgeving. Op basis hiervan worden functionaliteiten geoptimaliseerd en toegevoegd. Met de online software van homeDNA ben je dus altijd up-to-date en profiteer je van de voordelen van een beproefd systeem.

Gerelateerde producten

Bekijk hier onze modules en apps voor (ontwikkelende) aannemers.
KopersbegeleidingService & OnderhoudBouwkwaliteit App

Waar kunnen wij je mee helpen?

Meer weten? Lees het antwoord op veelgestelde vragen. Zelf de voordelen ontdekken voor je klanten en de eigen organisatie? Maak dan vrijblijvend een afspraak voor een demo en/of een presentatie. Overtuigd? Snel starten met een eigen project is altijd mogelijk. Ons team helpt je met raad en daad bij de implementatie. Neem gerust contact op om de mogelijkheden te bespreken.
Demo aanvragenVeel gestelde vrageninfo@homedna.nl
DisclaimerPrivacy PolicyDeveloped by U-Lab