Na oplevering kan de Mijn Huis App ingezet worden voor het melden en afhandelen van reparatiemeldingen, die binnen de garantie vallen of in opdracht zullen worden uitgevoerd. Door de gebruiksvriendelijke menustructuur is de klant in staat om snel en eenvoudig zijn meldingen door te geven aan de serviceafdeling.
Er kan een afbeelding en een omschrijving van het probleem worden toegevoegd en de locatie kan op plattegrond worden aangegeven. De klant kan ook zijn voorkeurstijden opgeven voor de reparatie die eventueel ingepland gaat worden. Wanneer de klant meerdere meldingen achter elkaar maakt, dan blijven bij de volgende meldingen de voorkeurstijden onthouden. Wel zo makkelijk!
Nadat de melding is ingediend en in behandeling is genomen, houdt de app de klant op de hoogte van de voortgang. De melding krijgt een herkenbare status met icoon. Zo is het voor de klant altijd helder in welke fase het serviceverzoek zich bevindt. Indien er van de klant een actie nodig is, zoals het geven van wat aanvullende informatie over de melding of het accepteren of weigeren van een afspraakvoorstel, laat de app dit duidelijk zien. Het onderdeel geeft aan hoeveel acties er zijn en bij welke melding. Een goede interactie met de klant, door middel van een eenvoudige app, zorgt voor een snellere afhandeling van de reparatiemeldingen en een kortere doorlooptijd.