Relevante artikelen
Nieuws en updates
4 tips voor een waardevolle invulling van de Mijn Huis App
25 juni 2018

4 tips voor een waardevolle invulling van de Mijn Huis App

De Mijn Huis App is speciaal ontwikkeld voor jouw klanten. Met deze compacte app bied je kopers, huurders of bewoners een handig platform aan bij hun nieuwe huis of tijdens een renovatie. Maar naast heel nuttig kan de app vooral ook leuk zijn! Het geeft de klant extra beleving en dat zorgt onder andere weer voor een positieve kijk op jouw organisatie. Met de volgende tips maakt je de klantervaring tijdens jouw projecten onvergetelijk! 

Up-to-date met het laatste nieuws

Informeer alle klanten van een project gemakkelijk in één keer door regelmatig nieuwsberichten te plaatsen. De nieuwsberichten kun je voorzien van een titel, inhoud en afbeelding om een duidelijke boodschap over te brengen. De klanten ontvangen allemaal hetzelfde bericht en zo kun je een grote groep klanten gemakkelijk bereiken. Bij regelmatig gebruik van deze functie zullen je klanten er bekend mee worden dat ze met de app op de hoogte kunnen blijven van de voortgang. Dat zal ervoor kunnen zorgen dat zij uit zichzelf er frequenter gebruik van zullen maken, wat weer in het voordeel is van andere functionaliteiten in de app. Nieuwsberichten houden de app actueel en relevant, het hele project lang.

Antwoorden op veelgestelde vragen

Een opsomming van veelgestelde vragen, het heeft een ietwat ouderwets imago. Maar zo'n lijst kan voor klanten juist heel handig zijn en ook wat druk op jouw organisatie verlichten. De kunst is om de juiste vragen erin op te nemen. Dat vergt wat inlevingsvermogen in de klant en misschien ook wel een kleinschalig onderzoek naar veelvoorkomende vraagstukken. Met de juiste aanpak kun je een waardevolle databank creëren die jouw klanten voorziet van de nodige informatie en hen kennis geeft over het proces. Dit ontzorgt en voorkomt onduidelijkheden. Om in de app een compleet antwoord te kunnen geven, kun je ook gebruik maken van afbeeldingen. Hiermee kun je bijvoorbeeld een stappenplan helder en gevisualiseerd overbrengen. Dit maakt de veelgestelde vragenlijst ook een stuk aantrekkelijker en interactiever.

Een persoonlijke tijdlijn

In de Mijn Huis App staan alle persoonlijke documenten en afspraken van de klant. Niets is mooier dan ook het proces op individueel niveau te laten zien. Met Mijn Huis App kan dat met de tijdlijn. De tijdlijn combineert algemene hoogtepunten uit het project met de persoonlijke afspraken en gebeurtenissen. Hierdoor heeft iedere klant in zijn app een unieke tijdlijn die volledig op maat is voor zijn eigen verloop. Wie durft nog te zeggen dat digitalisering onpersoonlijk maakt? Bij homeDNA zetten we digitalisering in om persoonlijke gegevens en behoeften juist van meerwaarde te laten zijn.   

Informatie over je organisatie

Wil je meer binding met jouw klanten? Het is dan in de basis altijd noodzakelijk om eenduidig en herkenbaar te communiceren. Bijvoorbeeld door de huisstijl goed toe te passen in je berichtgeving. Omdat het woningdossier en de Mijn Huis App vaak in de stijl van het project zelf worden gepubliceerd, biedt het onderdeel 'Over ons' in de app je de mogelijkheid om de organisatie achter het project nog wel in beeld te houden. In dit onderdeel kun je je logo plaatsen en eventueel een omschrijving en contactgegevens en jezelf presenteren als de aanbieder van de app. Op deze manier is je organisatie ook altijd in de app aanwezig. Eventueel kun je ervoor kiezen om de hele app in de stijl van je organisatie te doen.

Heb je vragen over Mijn Huis App en de voordelen die het kan bieden aan jouw klanten? Neem contact met ons op. We kunnen eventueel een demo van de Mijn Huis App voor je verzorgen.