Relevante artikelen
Nieuws en updates
De nieuwe planningstool: efficiënt en ontspannen werken
19 april 2016

De nieuwe planningstool: efficiënt en ontspannen werken

14 april jl. heeft er weer een update plaatsgevonden. Verschillende functies zijn uitgebreid en aangepast. Een handige toevoeging aan de enquête is bijvoorbeeld het vraagtype “voorkeur bouwnummer”. Wanneer er veel belangstelling is voor een project is het veel makkelijker om te inventariseren welke geïnteresseerden er zijn voor een woning. In het woningdossier voor de klant zijn nu meerdere afbeeldingen in één keer te bekijken via de button “Meer info”: handig voor omvangrijke meer- en minderwerkopties.

Nieuwe functie: de planningstool

Ook is er de afgelopen periode verder gebouwd aan structureel nieuwe functies. De servicemodule is onlangs uitgebreid met een planningstool. Deze functie maakt het mogelijk om reparatiemeldingen direct in te plannen bij een team van vakmensen. Er kan onderscheid gemaakt worden tussen een inspectie/opnamebezoek en een reparatiebezoek. Eventueel kunnen deze ook gecombineerd worden, bijvoorbeeld als bij opname blijkt dat het een eenvoudig euvel is dat de desbetreffende vakman snel kan oplossen.

planningstool

 

De planningstool is voorzien van een handig overzicht waarin alle vakmensen met hun initialen worden weergegeven. In het overzicht wordt de locatie van het inspectiebezoek of servicebezoek weergegeven, en ook de reistijd en geplande begin- en eindtijd. Doordat de reistijd ook helder wordt weergegeven in het planningsoverzicht, zijn bezoeken efficiënt in te plannen. Zo wordt er niet onnodig heen en weer gereden en is het ook mogelijk om vakmensen in een bepaalde regio in te plannen. Ook verlofuren en -dagen worden weergegeven in het overzicht.

Deze uitbreiding betekent dat reparatiemeldingen niet eerst verwerkt hoeven te worden in een ander planningssysteem: een tijdsbesparing dus voor de serviceafdeling, maar ook voor de vakmensen op locatie, die nu voor planning en de administratie van reparatiemeldingen in één systeem kunnen werken. Bovendien kan door slim plannen tijdsverlies door reizen of verkeerde inschattingen worden verminderd. De serviceafdeling zet nu een reparatiemelding met slechts een paar klikken door naar een interne vakman. Alle betrokken partijen, waaronder de klant, ontvangen automatisch een bevestigingsmail met de gemaakte afspraak. De planningstool stroomlijnt het serviceproces en bevordert efficiënt werken. Bovendien is een snelle reactie op een melding ook zeer klantvriendelijk.