Relevante artikelen
Nieuws en updates
Een vliegende start na de bouwvak
27 augustus 2018

Een vliegende start na de bouwvak

Het is alweer eind augustus en dus is de bouwvak weer voorbij. Afgezien van een enkele vrije dag die je in de nazomer mogelijk nog neemt, ga je weer volledig aan de slag. In veel gevallen begint dat met het wegwerken van het achterstallige werk. Hoe pak je efficiënt de draad weer op, zodat je zo snel mogelijk toekomt aan de kern van je taken? HomeDNA maakt jouw actiepunten inzichtelijk en helpt je openstaande opdrachten gemakkelijk af te handelen.

De actuele stand van de verkoop

Ben je als ontwikkelaar ook een aantal dagen of weken met vakantie geweest, en heeft de makelaar nieuwe inschrijvingen voor je verwerkt, dan kun je gemakkelijk de stand van de verkoop raadplegen met diverse rapportages. Voor een globale impressie kun je het aantal aanmeldingen per periode raadplegen in een diagram of op een kaart, met de huidige woonlocaties van de inschrijvers. Het verkoopoverzicht biedt verdiepend inzicht. Hoeveel geïnteresseerden zijn er voor een bouwnummer? Wie is de optant en tot wanneer loopt de optie? Zijn er al tekenafspraken ingepland? Als je meerdere projecten in verkoop hebt, kun je de verkoopstanden tegen elkaar afzetten in de rapportage 'Stand van de verkoop'.

Nieuwe bestellingen en e-mails efficiënt afhandelen

Als kopersbegeleider zie je direct welke acties je zelf dient uit te voeren, en voor welke zaken je nog wacht op een reactie van de klant. Dit is prettig wanneer je de draad weer op wilt pakken, en wel zo helder wanneer je klanten een reminder wilt sturen. Doe je meerdere projecten begeleiden? Maak dan gebruik van het handige dashboard waarop je de acties van alle projecten inzichtelijk kunt maken. Dit kan zowel voor nieuwe bestellingen die je moet controleren als voor bijvoorbeeld e-mails.

Hoge klanttevredenheid door snelle service

Zijn er reparatiemeldingen binnengekomen voor gebreken die onder de garantie vallen? Het kan een aardige klus zijn om deze te beoordelen en de juiste vervolgactie te geven. Het helpt om de reparatieverzoeken te labelen en te onderscheiden. Welke hebben spoed, welke verzoeken vallen niet onder garantie of zijn klachten of vragen? Hiermee maak je inzichtelijk waar de actiepunten zich bevinden, welke de hoogste urgentie hebben en deze kun je vervolgens als eerste oppaken. Indien er al aanvullende berichten zijn geplaatst bij een reparatieverzoek, wordt dit in het totaaloverzicht voor je uitgelicht. In de berichten kunnen namelijk vragen zijn gesteld, welke dus ook actiepunten zijn. Je kunt deze verzoeken dan meenemen in je planning. Ben je benieuwd naar de resultaten van de afgelopen periode? Had je bijvoorbeeld een waarnemer aangesteld en ben je benieuwd hoe hij of zij het er vanaf heeft gebracht? Met de rapportage 'Service management' kun je altijd terugzien hoe het in een periode in het verleden is gegaan. Hoeveel reparatieverzoeken zijn er toen gemeld, hoe veel daarvan doorgezet naar een onderaannemer of hoe lang is de doorlooptijd? Je kunt de rapportage gebruiken als evaluatie op de vakantieperiode.

Kom je ergens toch niet uit of wil je meer weten over de functionaliteiten van het systeem? Bij de helpdesk kun je terecht voor al je vragen via 010-450 63 56 of e-mail naar helpdesk@homedna.nl.