Relevante artikelen
Nieuws en updates
Functies uitgelicht: grip op de garantieperiode
23 april 2019

Functies uitgelicht: grip op de garantieperiode

Voor een correcte planning en inschatting van lopende verplichtingen en een efficiënte afhandeling van reparatieverzoeken, is het belangrijk om te weten of woningen en projecten nog onder de garantie vallen. De nieuwe rapportage  ‘Service management – garantieperiode' helpt kwaliteits- en servicemedewerkers met een visuele tool om grip te houden op de garantieperiodes. 

Garantie in beeld

Met deze rapportage heb je te allen tijde inzicht in welke bouwnummers nog in de garantieperiode vallen met een heldere grafiek. De garantieperiode wordt bepaald op basis van het betrokken garantie-instituut, de garantieperiode van de specifieke stabu en de opleverdatum van een bouwnummer. Om gebruik te maken van deze functie vul je in bij welk garantie-instituut het project is aangesloten, hoe lang de garantietermijnen van een specifieke stabu-code zijn en op welke datum het bouwnummer is opgeleverd. In de rapportage zelf kun je filteren op de projecten die toegevoegd zijn aan je account. Ook kun je ervoor kiezen om de garantietermijnen van een bepaalde stabu-code te bekijken of vanaf welk jaar je de looptijd van de garantieperiode wilt zien. In de rapportage krijg je helder in beeld hoeveel bouwnummers er in een bepaalde maand onder de garantieperiode vallen. 

Andere functies in het onderdeel Service Management 

Het onderdeel Service Management in onze module Service & Onderhoud biedt bevoegde gebruikers uitgebreide rapportages en tools rondom servicemeldingen. Je kunt onder andere rapportages kiezen per maand, per leverancier, per stabu en de doorlooptijden van reparatie- en servicemeldingen. Als kwaliteits- of servicemedewerker heb je zo optimaal inzicht in zaken die minder goed lopen en kun je gericht sturen op verbetering. Ook kun je automatische reminders instellen die een snelle afhandeling van reparatieverzoeken bevorderen. Wil je meer weten over de uitgebreide rapportagemogelijkheden van onze servicemodule? Gebruikers kunnen altijd contact opnemen met ons supportteam voor aanvullende uitleg. Werk je nog niet met homeDNA, maar wil je graag meer weten over de mogelijkheden en voordelen van het onderdeel Service Management en de garantierapportage? Neem gerust contact op voor een demo of presentatie voor je hele team.