Relevante artikelen
Nieuws en updates
Met de juiste software ontzorg je koper én kopersbegeleider
14 oktober 2021

Met de juiste software ontzorg je koper én kopersbegeleider

Tetteroo Bouw & Projectontwikkeling B.V. begeleidt haar kopers in het hele bouwproces tot en met de oplevering. Heldere communicatie en keuzevrijheid staan hier voorop.

Op een verjaardag plaatjes laten zien van je nieuwbouwwoning, daarvan weten ze bij Tetteroo, afdeling kopersbegeleiding alles af. Met het online woningdossier bieden ze kopersbegeleiding en daarmee een stuk beleving voor de koper. “Kopers zijn trots en willen graag laten zien hoe hun woning eruit gaat zien. Ze vinden dat geweldig!” aldus Hildo Dik.

WINKELEN VANUIT DE LUIE STOEL

Waar de software van Kraan gebruikt kan worden door iedereen die een rol heeft in het bouwproces, is in het specifieke geval van Tetteroo het online woningdossier van homeDNA juist voor de kopers. Hildo Dik: “Het online woningdossier van homeDNA zorgt voor een stukje beleving bij de klant en is bovendien efficiënt voor het kopersbeheer. Door de koppeling tussen Kraan en homeDNA worden data uitgewisseld. Kopers kunnen via de webapplicatie en de Mijn Huis App van homeDNA kopersinformatie zien. Keuzes voor opties die we voorheen op papier zetten, staan nu online in de vorm van een winkel, inclusief winkelmandje.”

ONTZORGD WORDEN

Kraan heeft een goed softwareprogramma, vindt Dik. De keuze om voor een pakket te kiezen dat samenwerkt is wat ze overtuigd heeft. ‘’De mogelijkheden zijn groot en alles sluit op elkaar aan. Daarnaast werk ik prettig met de mensen van Kraan.’’ Ook over homeDNA en de koppeling met Kraan is Dik lovend. De kopers kiezen hun opties in hun digitale omgeving en de facturatie gaat via Kraan. ‘’Het een is een verlengstuk van het ander. Want dat is wat mensen willen: ontzorgd worden én het ontzorgt ons dus net zo hard!’’

De klant plaatst bestellingen vanuit zijn luie stoel in het online woningdossier of maakt in overleg met de adviseur keuzes voor maatwerk. Dat online bestellen van een extra dakraam of een uitbouw vinden kopers heel erg makkelijk. Bovendien scheelt het veel tijd en hebben ze meer inzicht in het proces. Er zit zelfs een mailbox in waar de kopers hun vragen kunnen stellen aan de kopersbegeleiders. Ook zit er een documentenfunctie in, waar ze bij Tetteroo tekeningen in kunnen stoppen, die de kopers kunnen zien, en kopers kunnen zelf ook stukken toevoegen. Zo heeft de koper alle relevante documenten bij de hand en wordt er direct een consumentendossier opgebouwd, wat in het kader van de Wet Kwaliteitsborging wordt vereist.


Benieuwd naar het hele verhaal? Klik hier.