Relevante artikelen
Nieuws en updates
Nieuw: de agendatool in het woningdossier
26 februari 2018

Nieuw: de agendatool in het woningdossier

Het online woningdossier is dé manier om tal van zaken rondom de kopers- en bewonersbegeleiding prettig en gestroomlijnd te laten verlopen. Alle informatie aangaande de woning is op één centrale plek te vinden, op een aantrekkelijke en overzichtelijke manier. Kopers kunnen zich in alle rust oriënteren op de mogelijke koperskeuzes en producten per ruimte, en kunnen bij vragen altijd contact opnemen met hun kopersbegeleider of een andere contactpersoon. Bewoners hebben tijdens groot onderhoud inzicht in de stand van zaken rondom de renovatie.

Het gebruik van een online woningdossier betekent overigens niet dat er helemaal geen persoonlijk contact meer nodig of gewenst is. Bij nieuwbouw worden keuzes voor bijvoorbeeld een keuken of een badkamer vaak toch in de showroom gemaakt, waar de materialen bekeken kunnen worden. Ook maatwerk op het gebied van de indeling vraagt om zorgvuldig overleg en contact, waarvoor je als kopersbegeleider toch een keer met kopers om de tafel wilt. Afspraken inplannen met kopers of bewoners, die zelf vaak ook drukbezet zijn, is echter een tijdrovende bezigheid. De nieuwe agendatool in het woningdossier helpt om dit proces eenvoudiger en sneller te laten verlopen.

De werking van de agendatool 

In de gebruikersomgeving van homeDNA kun je als kopers-/bewonersbegeleider, adviseur of uitvoerder diverse afspraakmogelijkheden aanmaken. Deze worden zichtbaar in de persoonlijke woningdossiers van je klanten die vervolgens zelf een mogelijkheid kunnen uitkiezen en inplannen. Omdat de klant zelf een moment kiest, vergroot dit de effectiviteit van het maken van de afspraken aanzienlijk. Ook blijft het mogelijk om zelf afspraken met klanten in te plannen, bijvoorbeeld wanneer zij hun beschikbaarheid per telefoon of mail aan je hebben doorgegeven. Je selecteert hiervoor in je eigen werkomgeving bij de betreffende klant het tijdstip. De afspraak wordt daarna automatisch zichtbaar in het woningdossier van de klant en hij ontvangt bovendien een e-mailbevestiging.

Afspraken overzicht 

De agendatool is sinds de update van 13 februari beschikbaar en door diverse gebruikers direct in gebruik genomen. Met de aankomende update op 13 maart zal de agendatool verder worden geoptimaliseerd en worden uitgebreid met een afspraken overzicht. Heb je voor verschillende projecten of op verschillende locaties afspraken, dan biedt het afspraken overzicht je in een oogopslag de afspraken op één dag. Dit overzicht is in de vorm van een agenda of een lijst weer te geven. Bevind je je in het overzicht op de dag van vandaag, dan wordt de huidige tijd aangeduid, zodat je het overzicht ook als dagplanning kunt gebruiken en je inzicht hebt in de eerstvolgende afspraken.   

Ben je een bestaande gebruiker van homeDNA en wil je nog wat meer uitleg over deze functie of andere mogelijkheden van het online woningdossier? Of is homeDNA nieuw voor je, en wil je meer weten over het woningdossier en de voordelen? Neem gerust contact met ons op, wij vertellen er graag meer over.