Relevante artikelen
Nieuws en updates
Toffe nieuwe functionaliteiten van het afgelopen half jaar
07 juli 2021

Toffe nieuwe functionaliteiten van het afgelopen half jaar

Elke maand wordt homeDNA geüpdatet. Dit doen wij iedere tweede dinsdag van de maand. Als de update is uitgevoerd kan iedereen gebruik maken van de nieuwe functionaliteiten. Het afgelopen half jaar hebben wij niet stilgezeten en hebben wij de software van homeDNA weer flink kunnen uitbreiden met super handige en mooie functionaliteiten. Wij lichten er graag een aantal toe!

Module Verkoop
Het is sinds de update van mei mogelijk om een CBS-export uit de draaien via homeDNA. De export moet één keer per kwartaal naar het CBS (Centraal Bureau van Statistiek) verstuurd worden en bevat informatie over de verkochte woningen. De gegevens die hiervoor nodig zijn worden in homeDNA opgemaakt en real-time up-to-date gehouden door gebruikers die hierin de verkoopstanden bijhouden.

Module Kopersbegeleiding
Wij kregen steeds vaker te horen dat kopersbegeleiders een externe Excel bijhouden om in één keer het overzicht van het project te kunnen zien. Een groot deel van de data komt uit homeDNA, dus leek het voor ons een perfecte, interactieve toevoeging aan het systeem!

De rapportage 'Statusoverzicht' is voor de kopersbegeleider een tool om resultaten die op verschillende plekken in homeDNA verzameld worden, in één overzicht te kunnen bekijken en downloaden. Denk hierbij aan sluitingsfasen, bestellingen, meterkastlijsten, kopersgesprekken en showrooms. 

Met aankomende update: dinsdag 13 juli 2021, wordt het statusoverzicht nog slimmer gemaakt en kunnen afspraken uit de afsprakentool gekoppeld worden aan het statusoverzicht. Denk hierbij aan een afspraak met de showroom.

Module Bouwkwaliteit
Het 'Kijkmoment' is in februari 2021 geïntroduceerd. Het kijkmoment biedt klanten de mogelijkheid om tijdens de bouwfase meldingen te maken. Dit is geen voorschouw moment, maar nog een fase ervoor. Tijdens een kijkdag zijn er altijd punten die hen opvallen, die dan direct gemeld kunnen worden. Klanten kunnen meldingen toevoegen via het woningdossier.

Deze meldingen worden vervolgens door de uitvoerder behandeld en kunnen gefilterd worden op het ‘Kijkmoment’ via het hoofdstuk ‘Kwaliteit’ of in de ‘Bouwkwaliteit App’. 

De Mijn Huis App
Het 'Kijkmoment' is ook beschikbaar in de 'Mijn Huis App'. Klanten kunnen alleen meldingen maken op de dag dat het kijkmoment ingepland staat.

Module Service & Onderhoud
Voorheen gold dat wanneer het verkooptype van een woning 'Huur' is, er vanuit het woningdossier geen nieuwe reparatieverzoeken kunnen worden ingediend. De reparatieverzoeken die op dat bouwnummer zijn gemaakt zijn wel inzichtelijk voor de huurder, maar zij waren niet in de gelegenheid om zelf nieuwe aan te maken. Het afgelopen halfjaar is het mogelijk gemaakt dat je kunt aangeven voor welke verkooptypes je het aanmaken van nieuwe reparaties beschikbaar stelt.

Uiteraard kan het voor een aantal projecten gelden dat de huurder vooralsnog geen nieuwe reparatieverzoeken mag maken. De functie staat dan ook standaard 'uit' voor huurwoningen. 

Module Renovatie & Groot onderhoud
Door de nieuwe filter 'Categorie' kun je gemakkelijker een optie aan een bestellijst toevoegen. Je ziet direct alle koperskeuzes die aan het desbetreffende woningtype gekoppeld zijn.

Eerder is het ook al mogelijk gemaakt om vanuit een bestelling, via het snelmenu, een product aan te passen. Nu kun je ook een een prijswijziging of de omschrijving aanpassen bij maatwerk opties, indien deze de status 'Offerte' heeft. Dit wordt direct gewijzigd bij de bestelling. 

Onze gebruikers ontvangen uiteraard altijd als eerste uitgebreid bericht over de doorgevoerde wijzigingen, indien nodig met links naar aanvullende uitleg.

De eerst volgende update is op dinsdag 13 juli 2021. Direct meer weten? Neem dan contact met ons op, we vertellen er graag meer over.

E | info@homedna.nl T | 010 450 63 56