Relevante artikelen
Nieuws en updates
Update februari 2019
12 februari 2019

Update februari 2019

Tijdens de Bouwbeurs is ons technisch team achter de schermen weer druk bezig geweest met het bouwen en implementeren van nieuwe en gewijzigde functies in homeDNA. We praten je graag bij over een aantal optimalisaties die in de update van deze maand zijn doorgevoerd. 

Overkoepelende optimalisaties voor alle modules

Deze maand zijn er een aantal functies aangepast en aangevuld die betrekking hebben op het gehele systeem. In het onderdeel Beheer regel je als gebruiker diverse instellingen voor al je projecten. Vanaf nu is het mogelijk om bij Beheer standaard documenten te kopieren naar ieder gewenst project. Handig, wanneer je alle woonconsumenten of partners van dezelfde basisinformatie wilt voorzien. Ook is het downloaden van meerdere documenten gestroomlijnd: vanaf nu ontvangen gebruikers een mail waarmee ze alle gewenste bestanden in één keer kunnen downloaden. Het inrichten van het woningdossier is eveneens vereenvoudigd: tijdens het inrichten van de tijdlijn heb je direct een snelmenu als naslagwerk bij de hand voor projectinstellingen, informatie over de bouwnummers en stand van de verkoop.

Februari-updates voor de module Kopersbegeleiding 

In de module Kopersbegeleiding zijn een groot aandeel kleinere aanpassingen doorgevoerd waardoor kopersbegeleiders en kopersadviseurs prettiger werken. Zo is de opmaak van de meterkastlijst verhelderd en kunnen er enkele kolommen worden toegevoegd. Ook zoek je vanaf nu eenvoudiger in het onderdeel Afbeeldingen en zijn er op enkele plekken snelmenu's toegevoegd om sneller te kunnen navigeren in het systeem. Om het woningdossier zo overzichtelijk mogelijk te houden voor de koper, kan er nu ingesteld worden dat de onderdelen Voorschouw en Oplevering pas getoond worden in het dossier wanneer deze data gepasseerd zijn. Deze pagina's kunnen ook worden voorzien van een toelichting. 

Service & Onderhoud: grip op garantie en servicevragen 

In het verlengde hiervan kan er bij het onderdeel ‘Reparaties’ worden ingesteld dat dit onderdeel pas getoond wordt wanneer de opleverdatum verstreken is. van het woningdossier kan worden ingesteld dat de pagina pas toont in een woningdossier nadat de opleverdatum van de woning is verstreken. Bovendien kan er ingesteld worden dat een servicemedewerker direct op basis van de stabu-code ziet of er nog garantie is ten aanzien van de vraag. Deze termijn wordt ingesteld op basis van de garantieperiode die het garantie-instituut heeft bepaald. Om veelvoorkomende vragen sneller te kunnen beantwoorden en afhandelen, kan er vanaf nu een zogenaamd reparatie-vragenpad worden ingesteld. Dit maakt het mogelijk om gedetailleerde en gerichte vragen te stellen naar de aard van de melding, en wellicht direct een oplossing te bieden. 

Gebruikers ontvangen iedere maand een nieuwsbrief, waarin de optimalisaties die voor hen van belang zijn, worden toegelicht. Suggesties en ideeen voor toekomstige updates van onze gebruikers zorgen ervoor dat ons systeem iedere maand nóg prettiger wordt om mee te werken.