Relevante artikelen
Nieuws en updates
Update homeDNA april 2018
10 april 2018

Update homeDNA april 2018

Ook deze maand voeren wij weer wijzigingen en optimalisaties door in ons systeem. Ben je een gebruiker, van één of meerdere modules en/of apps? Dan heb je van ons een e-mail ontvangen met een uitgebreide uitleg over de wijzigingen die specifiek voor jou van belang kunnen zijn. Hieronder geven wij een korte indruk van de wijzigingen in ons volledige systeem.

Aandacht voor privacy en veiligheid 

In deze update zijn er vooral wijzigingen doorgevoerd met betrekking tot de klantgegevens. De klantgegevens zijn opnieuw ingedeeld en gestructureerd, zodat je nu nog prettiger met dit deel van het klantdossier werkt. HomeDNA volgt de laatste ontwikkelingen op het gebied van privacywetgeving op de voet. Als gevolg daarvan zijn er enkele velden met gevoelige gegevens verwijderd. Ook buiten nieuwe regelgeving om, proberen wij de veiligheid en privacy van klanten zo goed mogelijk te waarborgen. Daarom hebben alleen specifieke gebruikersgroepen het recht om wachtwoorden van een woningdossier aan te passen.

Aanpassingen bij Verkoop en Bouwkwaliteit

In de module Verkoop zijn er een aantal wijzigingen doorgevoerd met betrekking tot de rapportages Stand van de verkoop en voor overkoepelende projecten, zodat je nu nog eenvoudiger de gegevens ziet die voor jou van belang zijn. In de module Bouwkwaliteit is het overzicht met de belangrijkste kerngegevens van een melding in één oogopslag zichtbaar, zonder dat je deze hoeft te openen.

Optimaal bestelproces bij Kopersbegeleiding

HomeDNA structureert en faciliteert een optimaal bestelproces van koperskeuzes. Toch heb je als organisatie een unieke manier van werken. Om klanten optimaal te begeleiden, is er nu een extra ruimte toegevoegd aan de homeconfigurator in het woningdossier. Hier kun je als kopersbegeleider de “spelregels” van het bestelproces of een aanvullende instructie over de keuzelijst kwijt. Ook is het bestelproces voor de kopersbegeleider geoptimaliseerd. Heldere iconen en een vereenvoudiging van het toevoegen en bewerken van bestellingen zorgen voor meer gebruiksgemak. Er is een helder overzicht en duidelijke structuur, en hierdoor ook meer vrijheid. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om klanten de opdrachtbevestiging alvast te laten ondertekenen zonder dat alle opties al definitief zijn: in dat geval worden alleen de definitieve opties geaccordeerd.

Een relatief nieuwe toevoeging aan de module Kopersbegeleiding en het woningdossier is onze agendatool. De contactpersoon voor een afspraak ontvangt hierbij vanaf nu een mail wanneer een klant een afspraak heeft ingepland. Bovendien kun je deze afspraak direct in je persoonlijke agenda plaatsen.

Direct afspraken inplannen bij Service & Onderhoud

In de e-mails van afspraakbevestigingen aan bewoners en de verantwoordelijke zit een link waarmee de afspraak direct in de eigen agenda is in te plannen. Notities bij een reparatieverzoek kunnen door de gebruikers die daar rechten voor hebben eventueel worden verwijderd. Ook kunnen er nu meerdere documenten tegelijkertijd bij één notitie worden toegevoegd, zodat bijvoorbeeld de uitvoerende partij optimaal geïnformeerd wordt.

Ook onze Mijn Huis App wordt geheel vernieuwd. Hier besteden wij binnenkort meer aandacht aan! Meer weten over de wijzigingen in deze update? Als gebruiker kun je terecht in onze online handleiding en bij onze helpdesk indien nodig. Ben je nog geen gebruiker, maar heb je vragen over ons systeem en de eventuele mogelijkheden voor jouw organisatie? Neem dan gerust contact met ons op. Wij vertellen er graag vrijblijvend meer over.