Relevante artikelen
Nieuws en updates
Update homeDNA februari 2018
13 februari 2018

Update homeDNA februari 2018

Maandelijks voeren wij een update door in ons systeem. Daarbij gaat het soms om ingrijpende wijzigingen, maar vaak om kleine aanpassingen die het werken met homeDNA net iets eenvoudiger maken. Veel van deze kleine en grotere wijzigingen komen tot stand in goed overleg met onze gebruikers. Onze gebruikers zien van tevoren al in de handleiding welke wijzigingen er "op de rol" staan voor de komende update. Bovendien worden zij ook per gebruikersgroep bijtijds geïnformeerd over de werking van nieuwe functionaliteiten, en is de werking terug te vinden in onze online handleiding.

In deze update zijn er wijzigingen doorgevoerd in de modules Verkoop, Kopersbegeleiding en Service & Onderhoud, en een aantal uitbreidingen en wijzigingen voor het hele systeem. Wij geven je graag een korte indruk van de wijzigingen.

Systeembreed 

Wanneer je al geruime tijd met homeDNA werkt, staan er ongetwijfeld ook veel oudere projecten in je dropdown menu. Het is nu mogelijk om deze projecten op inactief te zetten, zodat je een actuele lijst houdt van alle projecten waar je op dit moment actief aan werkt.

Klanten importeren in homeDNA doe je met één druk op de knop. Het is nu mogelijk om een klantenbestand direct in meerdere adresgroepen te importeren. Ook kun je met de functie ‘bouwnummer importeren’ de gegevens van bestaande bouwnummers aanvullen met nieuwe of aangepaste gegevens. Verder is er meer ruimte voor een vrije invulling van de items in het woningdossier. 

Verkoop

Hoewel je met homeDNA gebruik kunt maken van standaard vragen voor formulieren, vraagt het opmaken van een belangstellingsformulier en vooral een inschrijvingsformulier voor een project toch even aandacht. Er is nu een link toegevoegd waarmee je eenvoudig naar het formulier op de webpagina kunt om je opzet of aanpassingen direct te bekijken.

Kopersbegeleiding: efficiënt afspraken inplannen 

Naast een aantal kleinere wijzigingen is er deze maand ook nieuwe functionaliteit toegevoegd aan de module Kopersbegeleiding: het plannen van afspraken. Als kopersbegeleider kun je diverse afspraakmogelijkheden aanbieden aan de kopers via het woningdossier. De kopers kunnen vervolgens zelf een afspraak kiezen en inplannen uit de beschikbare mogelijkheden. Deze ontwikkeling is een mooi voorbeeld van onze samenwerking met onze gebruikers. Hun direct behoefte aan een dergelijke agendatool lag aan de basis voor het initiatief van deze handige en functionele toepassing.

Bouwkwaliteit  

In het woningdossier van de klant zijn de pagina’s ‘Voorschouw’ en ‘Oplevering’ voorzien van een tijdlijn en plattegrond, met daarop de locatie van eventuele voorschouw- en opleverpunten. Verder zijn de mogelijkheden voor het verzenden van reminders uitgebreid. Automatische reminders zijn een uitstekende manier om verantwoordelijken op te roepen tot actie, om overzicht te houden over de status van de werkzaamheden en zorg te dragen voor een snelle en adequate oplossing van kwaliteits- en reparatiemeldingen. Zowel voor openstaande meldingen (meldingen waarop nog geen actie is ondernomen) als voor meldingen in behandeling (meldingen die al ingepland stonden, maar nog niet zijn afgerond) kunnen nu reminders worden ingesteld.

Service & Onderhoud  

In de update van vorige maand berichtten wij al over de vernieuwde planningstool. In deze update is er verdere optimalisatie doorgevoerd. Daarnaast zijn er ook diverse velden voor informatie rondom servicemeldingen toegevoegd en kleurt een reparatieverzoek direct oranje wanneer een afspraak-, lever- of verwachte oplosdatum verstreken is. Verder is onder andere de service management rapportage per project uitgebreid met een gemiddeld aantal verzoeken per bouwnummer en de eerste en laatste opleverdata.

Een maandelijkse update garandeert een effectieve planning voor ons team van developers, en zorgt ervoor dat wij op een vast moment de wijzigingen doorvoeren en kunnen testen. Heb je vragen over onze modules, onze apps en onze werkwijze? Wij laten het je graag zien. Ben je al gebruiker, maar kan je wel iets meer persoonlijke uitleg gebruiken over bepaalde (nieuwe) onderdelen in het systeem? Neem dan gerust contact op met de helpdesk.