Relevante artikelen
Nieuws en updates
Update januari 2019
08 januari 2019

Update januari 2019

Ook in 2019 updatet homeDNA weer maandelijks om nieuwe functionaliteiten en optimalisaties aan het systeem beschikbaar te stellen aan gebruikers. Met de update van januari die deze ochtend heeft plaatsgevonden, zijn er vooral standaardisatiemogelijkheden toegepast. Door te standaardiseren met diverse instellingen kun je gemakkelijker eenduidig en herkenbaar blijven en kun je tevens diverse taken automatiseren. De standaardisatiemogelijkheden zijn bij verschillende functionaliteiten geoptimaliseerd en binnen meerdere modules te gebruiken.

Standaard nieuwsbriefinstellingen in lijn met je projecthuisstijl

Vanuit homeDNA kun je nieuwsbrieven uitsturen naar geïnteresseerden in het project, naar de kopers of naar bewoners. Om de nieuwsbrief voor de ontvangers herkenbaar en aantrekkelijk te maken, kun je de nieuwsbrieven volledig vormgeven naar gelang de huisstijl van het project. De huisstijl kun je als het ware vertalen naar nieuwsbriefinstellingen, zodat iedere nieuwsbrief die je gaat opmaken, standaard de herkenbare kleuren en elementen van de huisstijl bevat. Je kunt een standaard header- en footer creëren, standaard lettertypen en -kleuren instellen en eventueel ook een standaard aanmaken voor artikelen en de poll. Om het extra gemakkelijk te maken, kun je nieuwsbrieven ook altijd volledig kopiëren.

Automatische berichtgeving over wijzigingen bij bestellingen

Het bestelproces rondom meer- en minderwerk kan voor kopers erg spannend zijn. Het gaat immers om grote keuzes waar ook nog eens een aardig prijskaartje aan kan hangen. De kopers zo soepel mogelijk door dit traject begeleiden, en goed informeren, is dan ook erg belangrijk. Met behulp van homeDNA kun je berichtgeving hierbij standaardiseren. Je kunt bijvoorbeeld een rappel (automatische e-mail) instellen voor wijzigingen bij de bestellingen. De klant ontvangt dan een e-mail over de wijzigingen die die dag hebben plaatsgevonden. Je kunt kiezen waarover je de e-mailt wilt versturen, bijvoorbeeld over wijzigingen in de status of voor nieuwe memo's of bijlagen. Tevens is er geïntroduceerd dat offertes automatisch worden afgekeurd als de sluitingsdatum verstrijkt. Hiermee weet je zeker dat er na de sluitingsdatum geen openstaande verzoeken meer kunnen zijn.

Uitgebreide woningdossierinstellingen

Het woningdossier is de persoonlijke omgeving van een koper of bewoner voor zijn zaken rondom de woning. Het dossier afstemmen op het project of de huisstijl van je organisatie zal de klant meer beleving geven. Tevens ziet het er verzorgd en doordacht uit. Besteed dan ook de nodige aandacht aan de vormgeving van de woningdossiers. Middels het standaard woningdossier kun je standaard onderdelen instellen die voor ieder project dan van toepassing zijn. Binnen een project kun je ook diverse zaken instellen om een herkenbare en aantrekkelijke omgeving te creëren. Daarnaast kun je bepalen vanaf welke verkoopvoortgang het dossier pas beschikbaar moet komen voor de klant, of de woning onder het bouwnummer of het adres bekend moet zijn en of je een disclaimer wilt hanteren.

Door meer taken te standaardiseren, of wellicht zelfs te automatiseren, kun je veel tijd besparen. Tijd die je vervolgens kunt besteden aan meer persoonlijk klantcontact of de kwaliteit van je werkzaamheden. Aanvankelijk lijkt standaardiseren soms meer tijd te kosten, maar het is een investering voor de toekomst. Standaardiseren betaalt je altijd terug!