Relevante artikelen
Nieuws en updates
Update juni 2018
12 juni 2018

Update juni 2018

De maandelijkse update van homeDNA heeft plaatsgevonden. Hierdoor zijn er weer wat nieuwe functionaliteiten beschikbaar gekomen, maar deze keer zijn vooral ook bestaande toepassingen verbeterd of uitgebreid. Onze gebruikers stellen wij altijd per e-mail op de hoogte van de update, zodat zij niet voor verrassingen komen te staan en direct met de functies aan de slag kunnen. Hieronder geven wij een indruk van de wijzigingen die hebben plaatsgevonden.

Verhoogd gemak met zoeken, filteren en snelfuncties

HomeDNA is een compleet pakket, dat van A tot Z het proces helpt te faciliteren. Het systeem is daarom bevoorrecht met diverse functies voor alle fases van het bouw- en renovatieproces. Om al die onderdelen op elkaar af te stemmen, met elkaar te laten samenwerken en daarnaast nog goed overzicht te bieden, zijn met de update op verschillende plekken vernieuwde tabel- en filterfunctionaliteiten geïntroduceerd. Hiermee kan er op een pagina gemakkelijk worden gezocht op zoekwoorden en kan de data worden gefilterd om alleen de gegevens met een bepaald kenmerk over te houden. Met behulp van snelmenu's is er met één klik op de knop direct naar een ander, relevant hoofdstuk te switchen. Dit verhoogt de werkefficiëntie en voorkomt onnodig zoeken. 

Meer instellingen bij enquêtes 

Enquêtes worden veelvuldig gebruikt in de verkoopfase, in de vorm van onder andere belangstellings- en inschrijfformulieren. Maar ook na oplevering kunnen enquêtes worden ingezet om waardevolle data te verzamelen, zoals klanttevredenheid. Om het gebruik van enquêtes prettiger te maken, kunnen bepaalde wijzigingen aan vragen al via het overzicht worden gedaan, dus nog zonder de vraag zelf te hoeven openen voor bewerking. Hiermee zijn kleine aanpassingen snel door te voeren. Per enquête kan er worden aangegeven of deze onbeperkt of eenmalig per klant mag worden ingevuld. Bij de ingezonden enquêtes is te zien hoe vaak de enquête in totaal is ingevuld en uniek, dus per klant. Hiermee kun je zuiverder analyseren hoe groot de werkelijke deelname is.

Betrouwbare workflow van reparatieverzoeken door duidelijke historie

Iedere stap en status die een reparatieverzoek doorloopt, werd al bijgehouden en inzichtelijk gemaakt voor de betrokken gebruikers. Op deze manier is altijd terug te zien wat er bij het reparatieverzoek is gebeurd of afgesproken. Dit overzicht heeft een visuele verbeterslag gemaakt, zodat het nog duidelijker is welke gebruiker de actie heeft uitgevoerd. Tevens zijn meer details over de actie terug te zien. De communicatie die plaatsvindt bij een reparatieverzoek wordt beter weergegeven doordat geplaatste notities die nog ongelezen zijn, worden uitgelicht. Zo zijn de reparatieverzoeken met openstaande acties gemakkelijk te traceren en dit bevordert de doorlooptijd.

E-mailen met Mijn Huis App

Naast de webapplicatie heeft ook de Mijn Huis App onlangs een update gehad. Hiermee is het mogelijk geworden om het postvak in van het woningdossier op de app te raadplegen en om e-mails met de app te versturen en te ontvangen. Kopers en bewoners kunnen zo snel reageren op vragen of verzoeken van de kopersbegeleider of klachtenadministratie. Daarnaast kunnen eventuele voorschouwmeldingen en opleverpunten in de Mijn Huis App worden gevolgd. Zo is de voortgang inzichtelijk en transparant. Dit geeft klanten vertrouwen en houvast in de afrondingsfase van het proces.

Voor vragen over het gebruik van homeDNA of over de maandelijkse updates kan contact worden opgenomen met de medewerkers van de helpdesk. Dit kan via het formulier op de website, per e-mail of telefonisch.