Relevante artikelen
Nieuws en updates
Update maart 2018: nog meer overzicht en inzicht
13 maart 2018

Update maart 2018: nog meer overzicht en inzicht

Op 13 maart vond onze maandelijkse update weer plaats. Zoals je van ons gewend bent, geven wij hier weer even een korte indruk van de nieuwe en aangepaste functionaliteiten. Onze gebruikers worden per e-mail uitgebreid en gericht geïnformeerd over de nieuwe mogelijkheden die specifiek voor hen van belang zijn.

Eenvoudig al je projecten beheren 

Projectgebonden informatie en verzoeken van klanten tijdens de garantiefase zijn in homeDNA te raadplegen in het onderdeel "Reparaties". Om deze projectgegevens overzichtelijker te kunnen raadplegen, zijn er diverse kolom- en zoekfuncties toegevoegd. Bij het projectenoverzicht is nieuw dat er nu direct gezien kan worden of er op een project een API actief is, als onderdeel van een koppeling met één of meerdere softwaresystemen. In het woningdossier van de klant is er voor meer overzicht gezorgd met een aparte pagina voor de plattegronden en de gegevens van het bouwnummer.

Overzichtelijke afspraken en rapportages 

De module Kopersbegeleiding is met de vorige update van februari uitgebreid met een handige agendatool. Nieuw met ingang van deze update is een uitgebreid totaaloverzicht van de afspraken van alle contactpersonen en locaties. Aan de zijde van de klant, in het woningdossier, worden de afspraken op de tijdlijn weergegeven. Zo geef je de koper houvast tijdens de kopersbegeleidings- en realisatiefase. Daarnaast zijn ook enkele rapportagemogelijkheden uitgebreid.

Nog meer inzicht tijdens Service & Onderhoud 

De randvoorwaarden voor het succesvol inplannen, afhandelen en evalueren van servicemeldingen zijn goede informatie én communicatie. Daarom zijn in deze update de mogelijkheden voor servicemedewerkers verder uitgebouwd. 
  • Klanten kunnen nu tot drie afbeeldingen of bestanden toevoegen bij een notitie. Zo kun je als servicemedewerker een betere inschatting van het probleem maken.
  • Communicatie rondom reparatieverzoeken wordt direct doorgezet naar de verantwoordelijke behandelaar: korte lijnen dus.  
  • Wordt er een inspectie geannuleerd? De reden hiervoor moet worden ingevuld en is later ook weer te raadplegen. 
  • De tabel met uitgebreide kolom- en filteropties is vanaf nu te gebruiken bij het onderdeel ‘Service beheer’ én het onderdeel ‘Reparaties’. Direct zien om welk type woning het gaat? Stel dan een kolom in waarin je direct kunt zien of het om een koop-, huur- of een renovatiewoning gaat. 
Als gebruiker van homeDNA profiteer je van de praktijkervaringen van anderen en heb je de mogelijkheid om zelf suggesties aan te dragen voor verbetering en uitbreiding. Vrijwel iedere maand zijn er nieuwe toevoegingen en mogelijkheden. De volgende update van het systeem vindt medio april plaats.