Relevante artikelen
Nieuws en updates
Update mei 2022
10 mei 2022

Update mei 2022

Ook deze maand maken wij weer een hoop slimmer en makkelijker! 

Module Kopersbegeleiding
Stel je termijnschema per standaard woningtype in!
We kunnen nog altijd een hoop slimmer en makkelijker maken. Zo ook de standaard woningtypes op beheer. Het is al mogelijk om op projectniveau een woningtype een termijnschema mee te geven, maar dat  kan je vanaf nu ook al op beheer. Wanneer je het standaard woningtype kopieert op je project, dan wordt het termijnschema ook gelijk meegenomen. Dit scheelt een hoop invulwerk.

Module Bouwkwaliteit
Datum opname checklijst
Bij de vraagtype 'Datum' in een checklijst heb je vanaf nu de keuze om het veld te koppelen aan de opleverdatum of aan de datum van opname. De datum wordt naar het veld achter het bouwnummer gekopieerd zodra de checklijst wordt afgerond. Let op! Deze datum wordt niet achter het bouwnummer geplaatst als je de checklijst opslaat als concept.

Wanneer er een tweede checklijst wordt ingevuld, dan wordt de datum overschreven. Let op! Indien de checklijst niet wordt gekoppeld aan een bouwnummer, dan kan het datumveld uiteraard niet worden ingevuld. 

Checklijstvragen onder de juiste koptekst!
De checklijsten worden veel gebruikt. Van kleine lijsten, tot mega grote checklijsten met 200 vragen. Het is bekend dat je, zodra je een nieuwe vraag toevoegt, de vraag onder de juiste koptekst moet slepen. Dit is verleden tijd! Door middel van de optie 'Toevoegen onder koptekst' bij elke vraag, heb je de keus om de vraag gelijk onder de juiste kop te plaatsen.



Dit is uiteraard niet verplicht, maar kan je wel erg veel tijd schelen. Ook worden de kopteksten vanaf nu duidelijk aangegeven met een oranje regel.

Module Service & Onderhoud
Reparatieverzoeken archiveren
Onze Helpdesk kan per klant instellen wanneer een reparatieverzoek gearchiveerd moet worden. Dit kan na 30 dagen.

Zodra er is gekozen voor 'Na 30 dagen', dan worden de reparatieverzoeken die afgerond of afgewezen zijn, automatisch naar het subhoofdstuk 'Archief' verplaatst. Wanneer die 30 dagen nog niet verstreken zijn staan de verzoeken uiteraard nog in het Service Beheer. Dit zorgt voor een overzichtelijk Service Beheer!

Wil je niet dat je verzoeken automatisch na 30 dagen worden gearchiveerd? Het Service Beheer blijft gewoon zoals het is, maar zodra je bij de Helpdesk aangeeft dat je het graag automatisch wilt archiveren, dan zetten wij de functie voor je aan. Interesse? Neem contact op met onze Helpdesk.

Handmatig archiveren:
Het is nog altijd mogelijk om reparatieverzoeken handmatig te archiveren. Je opent het verzoek en klikt op het bolletje achter 'Afgehandeld'. Zodra je op 'Opslaan' hebt geklikt, verplaatst het verzoek naar het subhoofdstuk 'Archief'.

De eerstevolgende update staat gepland op dinsdag 14 juni. We houden je dan graag weer op de hoogte! Benieuwd naar de update van april? Lees hier de update van april.