Relevante artikelen
Nieuws en updates
Update module Service & Onderhoud
16 november 2016

Update module Service & Onderhoud

Vorige week is er weer een update uitgevoerd. In deze update zijn er een aantal zaken gewijzigd voor het gehele systeem, maar de nadruk lag op de functionaliteiten in de module Service & Onderhoud.

Gebruikers van homeDNA worden altijd helder geïnformeerd over de wijzigingen en kunnen de bijgewerkte online handleiding raadplegen. Soms betreft dit kleine zaken, maar regelmatig worden er ook structurele wijzigingen doorgevoerd. Vrijwel altijd zijn de wijzigingen op basis van praktijkervaringen van gebruikers. De voortdurende updates houden homeDNA actueel en zorgen voor nog meer functionaliteit en gebruiksgemak.

Een selectie van de wijzigingen voor alle modules

  • De document categorieën zijn geherstructureerd. Overbodige categorieën zijn verwijderd; de documenten uit die categorieën zijn overgezet naar andere categorieën.
  • Functiebenamingen zijn nu zelf toe te voegen. Deze kan, naast de bestaande gebruikersgroep, extra definiëren wie de gebruiker is en welke zaken tot het takenpakket behoren.  Zo weten ook andere partijen met wie ze te maken hebben en volgen de functienamen de organisatiecultuur.
  • De pollfunctie in de nieuwsbrieven is vanaf nu te koppelen aan een adresgroep. De nieuwsbriefontvangers die stemmen in de poll worden daarmee direct in een adresgroep gezet voor vervolgacties.

Module Verkoop

  • Wordt een enquête nogmaals ingevuld met hetzelfde e-mailadres, dan worden de oude gegevens overschreden.  Zo is bijvoorbeeld het telefoonnummer actueel. Bij ‘Ingezonden enquêtes’ is dus altijd de laatste stand te raadplegen.
  • Wanneer de vraag ‘Voorkeur bouwnummers’ wordt gebruikt in de enquête, worden de voorkeuren onder elkaar getoond in de resultaten. Ook is er een Excel-bestand te downloaden waarin de voorkeur voor bouwnummers per kolom te zien zijn. Zo wordt het inventariseren en eventueel toewijzen van bouwnummers heel eenvoudig.
  • Bij ‘Verkoopvoortgang’ is nu ook ruimte om eventuele afspraken bij de showroom te noteren.

Module Service & Onderhoud

In de vorige update is het overzicht van de servicemeldingen gestroomlijnd. Alle vervolgstappen staan nu in één pulldown. In deze update zijn de statussen voor het inplannen en uitvoeren van inspecties verhelderd. Ook zijn er nu vaste momenten in het proces waarin de bewoner kan aangeven wat het probleem is. Dit voorkomt onnodige communicatie over en weer. Verdere wijzigingen zijn:

  • De servicemedewerker kan ook bestanden toevoegen als toelichting zoals Excel, .JPEG, .PDF, .PNG en Word-bestanden.
  • Het reparatie ID wordt standaard genoemd in de onderwerpregel van alle reparatie reminders. Zo kunnen de oplossers snel zien om welk reparatieverzoek de reminder gaat.
  • Het hoofdstuk ‘Reparaties’ heeft een breed scherm gekregen. Hierdoor kan er meer informatie in de tabel kwijt, zoals de oplosser en afspraakdatum.
  • Op de pagina’s ‘Reparaties’ en ‘Service beheer’ is een filter voor spoedreparaties aangemaakt. Zo kunnen snel alle spoedreparaties inzichtelijk worden gemaakt.
  • Het is mogelijk gemaakt om in een reparatieverzoek de servicehistorie van het bouwnummer te raadplegen. Zo is te zien welke reparatieverzoeken en opleverpunten eerder bij hetzelfde bouwnummer zijn ingediend.
  • De inhoud van de papieren werkbon is uitgebreid met de woonlaag, het telefoonnummer van de partner en mobiel nummer van de partner. Zo is de informatie over de locatie ook op de papieren werkbon volledig en zijn alle telefoonnummers direct te raadplegen indien er ter plekke contact opgenomen moet worden met de bewoners.

Begin december is er weer een update gepland.