Relevante artikelen
Nieuws en updates
Vernieuwde Mijn Huis App met tal van nieuwe functionaliteiten
23 april 2018

Vernieuwde Mijn Huis App met tal van nieuwe functionaliteiten

Sinds deze week is er een update van de Mijn Huis App beschikbaar. De update bevat een geheel vernieuwde opzet en tal van nieuwe functionaliteiten. Hiermee kan gerust gesproken worden van een 2.0 versie. We stellen de uitgebreide Mijn Huis App graag aan je voor.

Het woningdossier altijd op zak

De vorige variant van de app was alleen voor kopers of bewoners te gebruiken na oplevering van hun woning, zowel bij nieuwbouw als een renovatie. De app diende dan als toegankelijk platform voor het melden, beheren en afhandelen van reparatieverzoeken of klachten. De nieuwe variant van de app kan meer. Deze is nu in te zetten al vóór de oplevering, als communicatiemiddel of voor het raadplegen van documenten. De app bevat onderdelen voor onder andere afspraken, veelgestelde vragen en nieuwsberichten. Daarnaast kan de tussenstand van bestellingen en de definitieve bestellijst worden geraadpleegd. De Mijn Huis App 2.0 is hiermee een compacte versie van het woningdossier in de smartphone geworden.

Weten wat er op de planning staat met de tijdlijn

Eén van de functionaliteiten waar de app mee is uitgebreid, is de tijdlijn van het woningdossier, die vorig jaar nog door ons geïntroduceerd werd. Nu is de tijdlijn in veel woningdossiers een onmisbaar onderdeel. De tool kan ingezet worden gedurende alle fases van het bouwproces, zowel bij nieuwbouw- als renovatieprojecten, en is zeer relevant. Diverse soorten afspraken, hoogtepunten en agenda-items worden op de tijdlijn weergegeven. Voor kopers of bewoners biedt een tijdlijn een heldere weergave van de planning en hierdoor houvast in een voor hen vaak ingewikkeld traject. De persoonlijke tijdlijn is nu dus ook in de Mijn Huis App te raadplegen. Deze is automatisch actief als de functie in het woningdossier dat ook is.

App voor complexbeheerders

De uitbreiding van de app heeft het mogelijk gemaakt om meerdere woningen op de app te kunnen installeren. Dit is een meerwaarde voor bijvoorbeeld kopers van meerdere woningen, maar ook voor complexbeheerders. Zij kunnen de app gebruiken als platform voor het beheren van de reparatieverzoeken in hun pand. Met de app kunnen zij reacties geven op vragen van de klachtenadministratie, afspraken met bewoners inplannen en uitgevoerde werkzaamheden accoderen. De complexbeheerder kan hierdoor gemakkelijker ook op locatie en bij de mensen thuis gelijk zijn informatie documenteren. De app houdt alle gegevens per pand en per klant gescheiden en kan snel switchen tussen de verschillende dossiers.

Binnenkort komt er nog een update van de Mijn Huis App aan waarmee weer wat extra functionaliteiten worden toegevoegd. Met die update wordt het mogelijk gemaakt om ook het postvak in van het woningdossier op de app te zien en eventueel berichten te beantwoorden. Tevens zullen de voorschouw- en opleverpunten in de app worden opgenomen, zodat de voortgang van deze meldingen eenvoudig te volgen wordt. Deze update komt naar verwachting medio mei. Heb je vragen over de vernieuwede Mijn Huis App of over de aankomende update? Neem contact met ons op.