Relevante artikelen
Nieuws en updates
Wie (online) schrijft, die blijft
04 mei 2020

Wie (online) schrijft, die blijft

In de voorloopfase informeer je geïnteresseerden en omwonenden over de ontwikkelingen. Tijdens de verkoop attendeer je geïnteresseerden op verkoopevents en uiterste inschrijfdata. Ben je eenmaal in de kopersbegeleidings- en realisatiefase beland, dan zijn nieuwsbrieven een goed medium voor het communiceren van mijlpalen en kijkdagen.

Nieuwsbrieven zijn dus een uitstekend medium in alle bouwfases. Op basis van onze ervaringen en het meekijken met gebruikers, delen we graag onze 3 basisstappen voor het schrijven van een effectieve nieuwsbrief.

Stap 1: Kies een uitnodigende titel  
Mensen ontvangen steeds meer mail en lang niet alle mail wordt dus geopend.. Probeer de ontvanger direct aan te spreken met een concrete, misschien zelfs prikkelende titel. Zeg dus bijvoorbeeld geen "nieuwsbrief project ......", maar "Meld je nu aan voor het verkoopevent van ......."  

Stap 2: Gebruik de ‘snippet’ 
In homeDNA kun je ook gebruik maken van een zogenaamde pre-header, ook wel snippet genoemd. Die geeft de ontvanger een goede indruk van de inhoud en vergroot de kans dat de mail gelezen gaat worden. 

Stap 3: Houd het kort 
Een nieuwsbrief kan maar beter bondig zijn. Mensen lezen tegenwoordig de meerderheid van hun nieuwsbrieven via hun smartphone en niet iedereen leest graag lange lappen tekst op een klein scherm. Wil je toch meer vertellen? Breng dan links aan in de nieuwsbrief zodat mensen op je website eventueel verder kunnen lezen. 
 
Last but not least: Check
In homeDNA kun je van iedere nieuwsbrief een preview bekijken en jouw collega een testexemplaar mailen om mee te kijken. Deze optie hebben we met opzet geïmplementeerd, want wegens tijdsgebrek wordt deze stap vaak overgeslagen. Het checken van jouw nieuwsbrief op spelfouten en feitelijke onjuistheden is essentieel voor een professionele uitstraling.

Kun je als gebruiker wel wat hulp gebruiken bij het maken van een goede nieuwsbrief? Neem dan gerust contact met ons op, want onze helpdesk denkt graag met je mee.