Relevante artikelen
Nieuws en updates
Zinvolle en gezellige gebruikersbijeenkomsten met kopersbegeleiders
28 juni 2019

Zinvolle en gezellige gebruikersbijeenkomsten met kopersbegeleiders

In de afgelopen weken organiseerden wij voor het eerst twee gebruikersoverleggen. Doel van deze bijeenkomsten was om intensieve gebruikers van ons systeem samen te brengen, van gedachten te laten wisselen en samen te ontdekken hoe het wellicht nog beter kan. We kozen in eerste instantie voor gebruikers van de module Kopersbegeleiding, juist omdat deze groep gebruikers veel handelingen in het systeem verricht en ook intensief contact heeft met de woonconsument.  

Diversiteit aan deelnemers

We organiseerden twee bijeenkomsten. De eerste bijeenkomst, op 13 juni, waren we met een relatief kleine groep, waardoor er volop de gelegenheid was om kennis te maken met elkaars projecten en werkwijze. De tweede bijeenkomst, die op 18 juni plaatsvond, was in een groter gezelschap. Het leuke was wel dat verschillende bezoekers elkaar al kenden. Op beide dagen was er een enorme diversiteit in grotere en kleinere ontwikkelaars en aannemers, grotere en kleinere projecten, woningen en doelgroepen. 


Onze bevindingen

Eén van de belangrijkste conclusies die wij zelf naar aanleiding van het overleg hebben getrokken, is dat het met homeDNA op dit moment heel goed mogelijk is om het werkproces in te richten op een manier die past bij je organisatie. Processen zoals bijvoorbeeld het accorderen en ondertekenen van koperskeuzes, voert iedere organisatie weer volgens een andere procedure uit. Dat geeft gebruikers en organisaties optimale flexibiliteit, die we dan ook willen handhaven. Tussen gebruikers ontstonden ook interessante gesprekken over de inrichting van het woningdossier en het contact met kopers. 

Samen nog beter worden 

Natuurlijk kan het altijd nog beter. Met zoveel intensieve gebruikers en medewerkers van homeDNA bij elkaar hebben we ook van de gelegenheid gebruik gemaakt om mogelijke optimalisaties te benoemen. Gelukkig hebben we ook kunnen constateren dat de aanwezigen met plezier werken met ons systeem. Ons supportteam heeft alle punten geïnventariseerd, en gaat de komende weken en maanden met de ontwikkelaars aan de slag om te kijken hoe deze gerealiseerd kunnen worden. Uiteraard worden de resultaten teruggekoppeld aan de aanwezigen. 


Wat ons betreft zijn deze gebruikersoverleggen zeker voor herhaling vatbaar, zowel voor de module Kopersbegeleiding als voor andere gebruikersgroepen en modules of apps. We hebben de bijeenkomsten als zinvol én gezellig ervaren en willen alle deelnemers ook langs deze weg heel hartelijk danken voor hun aanwezigheid en constructieve bijdrage. Uiteraard ging niemand met lege handen naar huis: we hopen vaker nog eens een balletje met hen op te gooien.