Relevante artikelen
Nieuws en updates
Zo maken wij het leveranciers makkelijk
20 december 2019

Zo maken wij het leveranciers makkelijk

Goed nieuws, want de Leveranciers App is in een nieuw jasje gestoken: niet alleen kunnen leveranciers nu kwaliteitsmeldingen en reparatieverzoeken bekijken, maar ze ook in behandeling nemen én gereed melden. Het is een mobiele App, waardoor we eigenlijk iedereen de mogelijkheid bieden om de meldingen die vanuit aannemers verstuurd worden op te pakken. Hoe werkt de app?

Kwaliteitsmeldingen
Kwaliteitsmeldingen, voorschouwmeldingen of opleverpunten worden in de bouwfase gedaan. Een kwaliteitsmelding komt altijd binnen als 'openstaand'. Vervolgens kun je deze op ‘In behandeling’ zetten en daarna op ‘Uitgevoerd’. Ook kan er een notitie met foto’s aan toegevoegd worden. Je ziet hier een korte omschrijving, de aanmaakdatum en de naam van de uitvoerder.

Ga je naar het hoofdstuk kwaliteitsmeldingen, dan opent er een lijst met alle openstaande en in behandeling zijnde projectmeldingen. 

Reparatieverzoeken
Reparatieverzoeken zijn afkomstig uit de garantiefase van de koper. Deze worden op de volgende manier in beeld gebracht: Allereerst worden de klantgegevens getoond, waaronder de naam en adresgegevens. Verder zie je projectgegevens zoals het bouwnummer en de ruimte waar het defect zich bevindt. Hier zit een verschil met de kwaliteitsmeldingen, want daar worden géén NAW gegevens getoond.

Bij reparatieverzoeken doorloop je als leverancier een vaste flow, waarbij er aangegeven moet worden dat de werkzaamheden ingepland zijn voordat deze gereed gemeld kunnen worden.