Relevante artikelen
Nieuws en updates
Zo pak je het contact weer op met kopers en bewoners
07 januari 2019

Zo pak je het contact weer op met kopers en bewoners

De feestdagen en jaarwisseling zijn voor de bouwsector een periode waarbij het werk even wordt neergelegd. Waarschijnlijk hebben jouw klanten in deze periode echter niet stilgezeten. Er kunnen juist nieuwe belangstellenden zich hebben gemeld, er kunnen bestellingen zijn geplaatst via het woningdossier of er kan sprake zijn van nieuwe reparatieverzoeken. Loop je hierdoor wat achter op je werkzaamheden? Geen paniek. Met diverse tools in homeDNA werk je je taken gestructureerd af en zorg je ervoor dat je binnen de kortste keren weer bij bent. Gebruik het online woningdossier om op de juiste manier je klantcontact te onderhouden.

Volg belangstelling altijd op

Heb je de afgelopen weken nieuwe belangstellingsformulieren ontvangen? Volg deze dan altijd op. Je hoeft daarbij niet direct in te gaan op de specifieke wensen van de klant, als je maar even laat weten dat je de aanvraag in goede orde ontvangen hebt. In je bericht kun je aangeven dat je zo snel mogelijk met meer informatie komt. De klant voelt zich dan niet vergeten en je geeft jezelf wat extra tijd om de belangstelling inhoudelijk op te volgen. In homeDNA kun je gebruikmaken van de ingezonden enquêtes om in een helder overzicht terug te zien welke geïnteresseerden zich hebben gemeld. Je kunt gebruikmaken van een standaard e-mail om de belangstelling snel op te volgen met een eerste reactie of bevestiging.

Nieuwe bestellingen beoordelen

Maak gebruik van je persoonlijke dashboard om te zien hoeveel nieuwe acties er voor jou zijn rondom de bestellingen. Als je het dashboarditem Bestellingen plaatst op je dashboard, dan heb je, per project, snel inzicht in het aantal bestelde producten die je nog moet beoordelen. Ga je vervolgens naar het project, dan staan daar de bestellingen gestructureerd per pand en per klant. Hierdoor heb je een duidelijk overzicht in wat je per woning moet doen. Het overzicht heeft ook diverse functies, waardoor je snel kunt raadplegen hoeveel bestellingen, notities of bijlagen er per woning zijn. Ook kun je het subtotaal en het definitieve totaalbedrag inzien.
 

Reparatieverzoeken behandelen op volgorde van urgentie

Alle binnengekomen reparatieverzoeken kun je met behulp van het onderdeel Service beheer geordend in behandeling nemen. Doe dit op volgorde van urgentie. Hiermee zorg je ervoor dat de bewoners bij wie de nood het hoogst is, ook als eerst worden bediend. Spoedreparaties worden voor je uitgelicht met een rode markering. De reparatieverzoeken waarbij de afspraakdatum is verstreken, worden oranje uitgelicht. Controleer bij deze reparatieverzoeken waarom ze niet zijn afgerond. Is het vergeten of is er nog sprake van een vervolgactie? Het overzicht in het onderdeel Service beheer heeft diverse functies, waarmee je onder andere gemakkelijk inzichtelijk kunt maken bij welke reparatieverzoeken ongelezen berichten zijn. Hierdoor kun je jouw acties ook weer concreet maken. 

Een persoonlijk bericht

Wil je de kopers, huurders of bewoners waar je contactpersoon voor bent op de hoogte brengen van je aanwezigheid? Stuur ze dan een persoonlijk bericht. Door gebruik te maken van de functies in homeDNA hoeft dit niet veel tijd te kosten. Je kunt gebruikmaken van accolades om een e-mail of nieuwsbrief persoonlijk te maken. Hierdoor stuur je eenzelfde bericht met één druk op de knop naar meerdere klanten en zullen je berichten wel persoonlijk aangeschreven zijn. Geef in je bericht aan dat je weer volop beschikbaar bent voor vragen en dat je hen graag te woord staat.

Heb je vragen over bovengenoemde functionaliteiten of wil je extra toelichting hierover? De helpdesk van homeDNA staat je graag te woord. Neem contact op via 010 - 450 6356.