Relevante artikelen
Nieuws en updates
Zomerse update
01 augustus 2016

Zomerse update

Terwijl veel van onze gebruikers genieten van een welverdiende bouwvakantie, werken wij verder aan het verbeteren en uitbreiden van onze functionaliteiten. Zo kan er dadelijk weer met volle vaart en veel gebruiksgemak met homeDNA gewerkt worden. In deze zomerse update zijn zowel algemene functies als specifieke functies van de modules uitgebreid en gewijzigd.

Voor alle modules

Deze relatief rustige periode is benut om een aantal algemene functies te optimaliseren.

  • De e-mailfunctie is uitgebreid met een e-mailticketfunctie. Zo is de gehele historie van een mailwisseling op één pagina helder te raadplegen.
  • Klantgegevens zijn nu op allerlei gewenste manieren te sorteren.
  • Bij het uploaden van documenten, ook bij meerdere documenten tegelijkertijd, kan de bestaande bestandsnaam direct worden overgenomen. Ook blijft het natuurlijk mogelijk om een eigen bestandsnaam toe te voegen.
  • HomeDNA beschikt over een uitgebreide bibliotheek voor algemene mails. Deze zijn direct te gebruiken en aan te passen wanneer gebruikers een mail opstellen.

Verder zijn in de module Verkoop en de module Kopersbegeleiding een aantal kleinere, maar handige wijzigingen doorgevoerd in samenspraak met de gebruikers.

Bouwkwaliteit App

Kwaliteitsmeldingen waren al via de Bouwkwaliteit App af te wijzen wanneer deze ongegrond zijn. Voor meer gebruiksgemak is het nu ook mogelijk de meldingen direct af te wijzen via de webapplicatie. Voor de duidelijkheid dient er wel een reden te worden toegevoegd wanneer een melding wordt afgewezen.

Module Service

De overkoepelende beheersfunctie in de module Service is gewijzigd in opzet.  In de nieuwe opzet is de zoekfunctie uitgebreid. Daarnaast is de Service beheer-omgeving nu te personaliseren zodat de gebruiker alleen die statussen en groepen ziet die voor hem/haar belangrijk zijn. Ook zijn er nu meer gegevens in één oogopslag op de pagina te zien.

Ook voor kopers is de module Service uitgebreid. Aan het woningdossier is een tijdlijn toegevoegd die alle stappen van de garantiefase helder visualiseert. Ieder reparatieverzoek wordt aangeduid met een icoon uit de tijdlijn. Zo weten kopers altijd in welke fase hun reparatieverzoeken zich bevinden. De tijdlijn wordt getoond in het woningdossier in het hoofdstuk ‘Reparaties’. Blijft een koper met de muis op een icoon staan, dan wordt er uitleg getoond over de betreffende stap in de tijdlijn.