Voor wie is homeDNA?

HomeDNA is er voor ontwikkelaars, (ontwikkelende) aannemers, renovatiebedrijven, woningcorporaties en beheerders van nieuwbouwwoningen en bestaande bouw. Ook partners van de organisatie, zoals makelaars en leveranciers, kunnen een eigen inlogcode en rol krijgen. Het systeem is uiterst flexibel: er kan gebruik gemaakt worden van één of een paar modules en apps, of van het integrale pakket. Bovendien kan er gekoppeld worden met andere software. Bij de implementatie word je als organisatie ondersteund op een manier die aansluit bij je behoefte, met intensieve begeleiding of juist alleen waar nodig.

Beheerders

Een integraal systeem voor communicatie, beheer en service geeft je organisatie grip op alle gegevens per pand en per klant. Alle medewerkers en partners hebben hun eigen werkomgeving en rechten. Daardoor wordt prettig samenwerken heel eenvoudig en optimaliseer je alle processen binnen de organisatie. 

Stuur op een efficiënte afhandeling van servicemeldingen.
Servicemeldingen worden digitaal gemeld en doorgezet naar behandelaars. De historie van een melding is altijd in te zien en er is ook eenvoudig te raadplegen welke andere reparatieverzoeken er bij dezelfde klant lopen of ooit hebben plaatsgevonden. Zo kunnen terugkerende problemen snel worden gesignaleerd. Een snelle afhandeling door uitvoerende medewerkers of externen kan worden bewaakt met automatische reminders.

Onderhoud op een prettige manier contact met eigenaren/huurders.
Bewoners kunnen een eigen inlog krijgen voor een woningdossier waarmee zij zelfstandig reparatieverzoeken kunnen aanvragen. Ze kunnen via de omgeving of via de app ook zelf reageren op vragen of voorstellen voor afspraken accepteren. Alles kan digitaal worden aangevraagd en aangegeven, zodat de bewoners hun reparatieverzoeken kunnen beheren wanneer het hen uitkomt. Het woningdossier kan verder gebruikt worden als platform voor de bewoners om onderling contact te leggen of belangrijke informatie te raadplegen. In het woningdossier wordt tevens duidelijk uitgelegd hoe het proces van een reparatieverzoek verloopt. Ook zonder woningdossier kunnen de reparatieverzoeken worden georganiseerd. Vanuit de homeDNA-omgeving kun je als beheerder zelf ook reparatieverzoeken maken voor alle woningen en deze doorzetten aan uitvoerenden.

Houd grip op alle woningen in de portefeuille.
Met servicemanagement heb je een overview van je alle objecten en projecten. Alles komt binnen op één en dezelfde locatie en is eenvoudig uit te zetten naar de verantwoordelijke oplosser. Via Servicemanagement zoek je eenvoudig op ID, een eigen extern gehanteerd nummer of de naam of het adres van de klant. Ook is te filteren per ‘project’, per status, op spoedmeldingen of andere meldingen waarbij een directe actie wordt gevraagd. Zo houd je altijd het volledige overzicht.

Communiceer prettig en laagdrempelig met leveranciers.
Werk je als organisatie met uitvoerende leveranciers en onderaannemers voor terugkerend onderhoud? Leveranciers kunnen een eigen inlog krijgen. Nieuwe reparatieverzoeken kunnen met één druk op de knop aan hen worden doorgezet. Wanneer ze de werkzaamheden hebben uitgevoerd, kunnen ze zelf op locatie de melding afmelden met een handige app.

Zorg voor een optimaal renovatie-/groot onderhoud proces.
Bij renovatie/groot onderhoud van één of meerdere panden, of zelfs een gehele wijk, komen veel organisatorische werkzaamheden kijken. De Bouwkwaliteit App biedt handvatten voor het organiseren van deze klus. Met checklijsten kunnen zowel warme als koude opnames worden gedaan. De uitgebreide functies maken het mogelijk om diverse vragen op te stellen, voorzien van foto of prijs en direct te koppelen aan het pand, zodat er per woning een dossier ontstaat. Ook is de app te gebruiken voor tussentijdse kwaliteits- en veiligheidsinspecties.

Monitor de aard en frequentie van servicemeldingen en bewaak kwaliteit.
Rapportages en reminders helpen servicemedewerkers en kwaliteitsmanagers bij het in kaart brengen van mogelijke knelpunten en bij de opvolging van meldingen. Eenmalige en terugkerende knelpunten ten aanzien van bepaalde ruimtes, producten en/ of leveranciers zijn door middel van rapportages tijdig te signaleren. Dat maakt het sturen op kwaliteit eenvoudiger en efficiënter. 

HomeDNA is een beproefd systeem en is eenvoudig te implementeren in een organisatie. Bovendien helpen onze medewerkers met raad en daad bij dit proces. Ervaar zelf de voordelen van een integraal en gebruiksvriendelijk systeem voor alle medewerkers en partners: je kunt er ook voor kiezen homeDNA alleen voor een deel van de woningportefeuille af te nemen en eerst ervaring op te doen met deze werkwijze.

Gerelateerde producten

Bekijk hier onze modules en apps voor beheerders, onderhoudsbedrijven en woningbouwcorporaties.
VerkoopService & OnderhoudService App

Waar kunnen wij je mee helpen?

Meer weten? Lees het antwoord op veelgestelde vragen. Zelf de voordelen ontdekken voor je klanten en de eigen organisatie? Maak dan vrijblijvend een afspraak voor een demo en/of een presentatie. Overtuigd? Snel starten met een eigen project is altijd mogelijk. Ons team helpt je met raad en daad bij de implementatie. Neem gerust contact op om de mogelijkheden te bespreken.
Demo aanvragenVeel gestelde vrageninfo@homedna.nl
Developed by U-Lab