Voor wie is homeDNA?

HomeDNA is er voor ontwikkelaars, (ontwikkelende) aannemers, vastgoedonderhouders, woningcorporaties en beheerders van nieuwbouwwoningen en bestaande bouw. Ook partners van de organisatie, zoals makelaars en leveranciers, kunnen een eigen inlogcode en rol krijgen. Uiteindelijk is homeDNA er ook voor het optimaliseren en verhelderen van het proces voor de eindgebruikers: de koper of bewoner. Het systeem is uiterst flexibel: er kan gebruik gemaakt worden van één of een paar modules en apps, of van het integrale pakket. Bovendien kan er gekoppeld worden met andere software. Bij de implementatie word je als organisatie ondersteund op een manier die aansluit bij je behoefte, met intensieve begeleiding of juist alleen waar nodig.

Kopers en bewoners

HomeDNA biedt gebruiksvriendelijke en klantgerichte online software voor nieuwbouw- en renovatieprojecten. Ontwikkelaars, aannemers, beheerders en vastgoedonderhoudsbedrijven gebruiken homeDNA voor optimaal klantcontact en het bewaken van bouwkwaliteit. Rode draad in ons aanbod en in de opzet van het systeem is een persoonlijk woningdossier voor kopers, huurders en bewoners. Daardoor verloopt alles, vanaf de oriëntatiefase tot en met de service- en garantiefase of tijdens groot onderhoud, soepel en klantvriendelijk voor jou als de (aanstaande) eigenaar of bewoner van een woning.

Online woningdossier tijdens kopers- of bewonersbegeleiding, realisatie en oplevering

Als koper, huurder of bewoner krijg je van de organisatie toegang tot een persoonlijk, online woningdossier. In het woningdossier is alles rondom je (nieuwe) woning inzichtelijk georganiseerd. Een belangrijk onderdeel is de omgeving voor meer- en minderwerk. Je bestelt hier eenvoudig en veilig je keuzes en ziet direct het financiële aspect in beeld. Daarnaast kan het woningdossier je online leidraad zijn bij een showroombezoek of tijdens een persoonlijk gesprek met een kopers- of bewonersbegeleider. Ook maatwerk stem je af met je begeleider via het online dossier. Dit zorgt er onder andere voor dat er na oplevering een complete akte van jouw unieke woning is ontstaan: een zogenaamd dossier as-built. Verder kan het woningdossier - afhankelijk van de wijze waarop de organisatie het inricht - mogelijkheden bieden voor contact met je (toekomstige) buren of creatieve voorpret met een moodboard. De overzichtelijke tijdlijn zorgt ervoor dat je, bijvoorbeeld bij onderhoud aan je woning, op de hoogte bent en blijft van het verloop van het proces en wat er op de planning staat.

Mijn Huis App als aanvulling op het woningdossier

Met de Mijn Huis App heb je de belangrijkste onderdelen uit je woningdossier altijd op zak. In de app vind je deze terug via een overzichtelijk dashboard. In de kopers- of bewonersbegeleidingsfase zie je of er nieuwe toevoegingen zijn aan het woningdossier, zoals berichten en offertes van je begeleider, of documenten. Na oplevering kun je via de Mijn Huis App je gemaakte opleverpunten inzien en afvinken als deze zijn opgelost. Is er een garantieperiode? Je kunt de Mijn Huis App dan gebruiken om reparatieverzoeken door te geven aan de organisatie die binnen de garantie vallen. Ook voor direct contact met de makelaar, een showroom of je kopers- of bewonersbegeleider is de Mijn Huis App inzetbaar. Je kunt e-mailberichten opstellen, versturen en ontvangen. Daarnaast kun je ook reminders voor bijvoorbeeld afspraken op de app ontvangen.

Heldere voorschouw en oplevering

Indien de organisatie jou een voorschouw in je nieuwe woning laat doen, kun je deze met de Voorschouw App grotendeels zelfstandig uitvoeren. En ook voor de oplevering wordt gebruikt gemaakt van een handige app. Je meldt eventuele gebreken met foto en omschrijving en geeft de locatie aan op een plattegrond. De uitvoerder kan vervolgens door het gebruik van de apps deze meldingen snel doorzetten naar de verantwoordelijke, zodat de gebreken snel verholpen kunnen worden. De voortgang van voorschouw- en opleverpunten is ook weer te volgen via je persoonlijke woningdossier of Mijn Huis App.

Jij als klant centraal

Je gegevens en die van je woning zijn inzichtelijk georganiseerd in homeDNA. Daardoor kan de organisatie efficiënt en klantvriendelijk inspelen op jouw persoonlijke vragen en wensen én de bouwkwaliteit bewaken en optimaliseren. Organisaties willen met de tools van homeDNA jou als (aanstaande) koper en bewoner de best mogelijke begeleiding bieden bij het proces. Via homeDNA biedt de verkopende/verhurende organisatie of aannemer je heldere instructies, overzichtelijke documentatie die eenvoudig te raadplegen is en korte communicatielijnen met jouw contactpersonen in iedere fase.

Gerelateerde producten

Bekijk hier onze modules en apps voor kopers en bewoners.
Mijn Huis AppVoorschouw App

Waar kunnen wij je mee helpen?

Meer weten? Lees het antwoord op veelgestelde vragen. Zelf de voordelen ontdekken voor je klanten en de eigen organisatie? Maak dan vrijblijvend een afspraak voor een demo en/of een presentatie. Overtuigd? Snel starten met een eigen project is altijd mogelijk. Ons team helpt je met raad en daad bij de implementatie. Neem gerust contact op om de mogelijkheden te bespreken.
Demo aanvragenVeel gestelde vrageninfo@homedna.nl
DisclaimerPrivacy PolicyDeveloped by U-Lab