Voor wie is homeDNA?

HomeDNA is er voor ontwikkelaars, (ontwikkelende) aannemers, vastgoedonderhouders, woningcorporaties en beheerders van nieuwbouwwoningen en bestaande bouw. Ook partners van de organisatie, zoals makelaars en leveranciers, kunnen een eigen inlogcode en rol krijgen. Uiteindelijk is homeDNA er ook voor het optimaliseren en verhelderen van het proces voor de eindgebruikers: de koper of bewoner. Het systeem is uiterst flexibel: er kan gebruik gemaakt worden van één of een paar modules en apps, of van het integrale pakket. Bovendien kan er gekoppeld worden met andere software. Bij de implementatie word je als organisatie ondersteund op een manier die aansluit bij je behoefte, met intensieve begeleiding of juist alleen waar nodig.

Vastgoedonderhouders

Een integraal systeem voor de planning, communicatie en organisatie rondom onderhoudswerkzaamheden geeft je als uitvoerende partij grip op alle gegevens per pand en per klant. Zo begin je op efficiënte wijze aan een eenmalig of terugkerend onderhoudsproject, en werk je op een prettige manier samen met alle betrokkenen. Met een eigen systeem ga je gestroomlijnd te werk tijdens de voorbereiding, uitvoering en gedurende een eventuele garantieperiode, en bespaar je tijd en geld.

Houd het overzicht bij één, meerdere of alle onderhoudsprojecten

Een overzicht van alle onderhoudsobjecten in portefeuille geeft je houvast en inzicht in de werkvoorraad van je organisatie. Tekeningen zijn per object of blok te uploaden en ter plekke via de app te raadplegen: zowel van de bestaande en een eventuele nieuwe situatie. Bovendien vormen de tekeningen ook weer de basis voor kwaliteits- en veiligheidsmeldingen op de bouwplaats. Alle informatie is op verschillende manieren te benaderen en te filteren, en actuele meldingen zijn direct te behandelen.

Inventariseer en organiseer je project van A tot Z

Bij renovatie/groot onderhoud van één of meerdere panden, of zelfs een gehele wijk, komen veel organisatorische werkzaamheden kijken. Met de Bouwkwaliteit App kunnen zowel warme als koude opnames worden verricht, voorzien van foto’s. Verder is de app in te zetten voor tussentijdse kwaliteits- en veiligheidsinspecties, en oplevering van de werkzaamheden. Dit doe je door middel van checklijsten, die je zelf aanmaakt voor alle voorkomende controlemomenten. Met betrekking tot de vragen en de opmaak van de lijsten ben je als organisatie geheel vrij, zodat je opname, kwaliteits- en veiligheidsprocedures naar eigen wens inricht. Checklijsten zijn tevens te ondertekenen, zodat je deze bijvoorbeeld ook kunt gebruiken voor sleutelverklaringen.

Communiceer effectief en prettig met alle betrokkenen

Alle betrokkenen hebben hun eigen inlogmogelijkheid, voorzien van passende rechten. Dit geldt zowel voor partners als onderaannemers/leveranciers, opdrachtgevers/eigenaren maar ook voor de bewoners van een complex. Via het woningdossier en de Mijn Huis App onderhoud je laagdrempelig en overzichtelijk contact met de bewoners als geheel, maar ook op individueel niveau, bijvoorbeeld voor het maken en beheren van afspraken. Je stuurt eenvoudig reminders en pushberichten via de Mijn Huis App, en de klant kan via de app of het dossier direct reageren. Door de informatievoorziening te stroomlijnen en deels te automatiseren via handige apps en via de mail, blijft iedereen op de hoogte en is er meer tijd voor de zaken die een persoonlijke touch vragen.

Volg eenvoudig reparatie- en garantiemeldingen op en stuur op kwaliteit

Ook na het uitgevoerde onderhoud blijven de gegevens per klant en per pand te raadplegen in het systeem. Eventuele vragen ten aanzien van de historie zijn daardoor snel te beantwoorden. De gegevens kunnen naadloos worden gebruikt voor een efficiënte opvolging van eventuele garantiemeldingen. Met de planningstool organiseer je de inzet van eigen (service)medewerkers. Op locatie kan er gewerkt worden met de Service App, waarmee medewerkers ter plekke een digitale werkbon kunnen invullen. Bovendien zijn alle gegevens met helder weergegeven rapportages te evalueren. Daardoor wordt het sturen op kwaliteit eenvoudiger en transparanter.

HomeDNA wordt regelmatig ingezet bij onderhouds- en verduurzamingsprojecten. De ervaringen van onze gebruikers staan aan de basis van een beproefd systeem, dat voortdurend actueel wordt gehouden. Door deze gebruiksvriendelijke opzet is homeDNA eenvoudig te implementeren in een organisatie. Onze medewerkers staan je met raad en daad bij tijdens dit proces. Ervaar zelf de voordelen van een integraal en gebruiksvriendelijk systeem voor onderhoudsprojecten: je kunt er ook voor kiezen homeDNA eerst voor één project af te nemen en zo eerst ervaring op te doen met deze manier van werken.

Gerelateerde producten

Bekijk hier onze modules en apps voor vastgoedonderhoudsbedrijven.
Groot onderhoudBouwkwaliteit AppMijn Huis App

Waar kunnen wij je mee helpen?

Meer weten? Lees het antwoord op veelgestelde vragen. Zelf de voordelen ontdekken voor je klanten en de eigen organisatie? Maak dan vrijblijvend een afspraak voor een demo en/of een presentatie. Overtuigd? Snel starten met een eigen project is altijd mogelijk. Ons team helpt je met raad en daad bij de implementatie. Neem gerust contact op om de mogelijkheden te bespreken.
Demo aanvragenVeel gestelde vrageninfo@homedna.nl
DisclaimerPrivacy PolicyDeveloped by U-Lab