Bestellingen zijn direct digitaal onder handbereik bij de kopersbegeleider en bij de klant. De kopersbegeleider heeft een helder overzicht waarin nieuwe bestellingen/acties voor koper én kopersbegeleider duidelijk staan weergegeven. Zo houden beide partijen letterlijk korte lijnen met elkaar. Definitieve keuzes worden automatisch verwerkt in kruisjeslijsten, meterkastlijsten en financiële rapportages. Kopers volgen de realisatie van hun woning via een tijdlijn en hebben na oplevering een compleet digitaal consumentendossier. Evalueren is eenvoudig: homeDNA genereert rapportages van opslagen en kostencodes met alle gegevens per bouwnummer, per project of projectoverstijgend.
Maatwerk wordt in toenemende mate de standaard: meedenken en keuzevrijheid staan voorop bij kopersbegeleiding anno nu. Met een eigen online woningdossier zijn de opties/koperskeuzes direct digitaal beschikbaar en wordt klanten meer beleving geboden. Dit is belangrijk, omdat meerwerk steeds vaker wordt meegenomen in de financiering van een nieuwbouwwoning. Voor klanten is het helder en prettig wanneer de oriëntatie op dit proces voor de definitieve handtekening kan plaatsvinden. Dit werkt als volgt: een geïnteresseerde krijgt een (vrijblijvende) inlogcode voor een woning. In het woningdossier zoekt de klant zelf producten en opties uit, waarbij de financiële consequenties duidelijk in beeld komen. Het woningdossier fungeert als persoonlijke brochure, waarin de potentiële koper al even kan snuffelen aan een woning.