Kopersbegeleiding

Communiceren en bestellen per pand en per klant.

Navigeer naar de volgende Module
Kopersbegeleiding
Kopersbegeleiding

Communiceren en bestellen per pand en per klant.

Heldere communicatie en keuzevrijheid staan voorop bij kopersbegeleiding anno nu. Met het online woningdossier faciliteer je persoonlijk contact en beleving voor de koper en bied je kopersbegeleiders een efficiënte workflow. De klant plaatst bestellingen via het woningdossier of maakt in overleg met de adviseur keuzes voor maatwerk. Het woningdossier organiseert ook al het e-mailverkeer en de documentenstroom tussen beide partijen.
Functie 1
Online woningdossier voor koper en kopersbegeleider
Functie 2
Efficiënte en gestructureerde werkomgeving.
Functie 3
Uitgebreide managementinformatie en rapportages.

Beleving voor de koper, efficiëntie voor de kopersbegeleider en een compleet dossier as built

Bestellingen zijn direct digitaal onder handbereik bij de kopersbegeleider en bij de klant.  De kopersbegeleider heeft een helder overzicht waarin nieuwe bestellingen/acties voor koper én kopersbegeleider duidelijk staan weergegeven. Zo houden beide partijen letterlijk korte lijnen met elkaar. Definitieve keuzes worden automatisch verwerkt in kruisjeslijsten, meterkastlijsten en financiële rapportages. Kopers volgen de realisatie van hun woning via een tijdlijn en hebben na oplevering een compleet dossier as built. Evalueren is eenvoudig: homeDNA genereert rapportages van opslagen en kostencodes met alle gegevens per bouwnummer, per project of projectoverstijgend.

Maatwerk wordt in toenemende mate de standaard: meedenken en keuzevrijheid staan voorop bij kopersbegeleiding anno nu. Met een eigen online woningdossier zijn de opties/koperskeuzes direct digitaal beschikbaar en wordt klanten meer beleving geboden. Dit is belangrijk, omdat meerwerk steeds vaker wordt meegenomen in de financiering van een nieuwbouwwoning. Voor klanten is het helder en prettig wanneer de oriëntatie op dit proces voor de definitieve handtekening kan plaatsvinden. Dit werkt als volgt: een geïnteresseerde krijgt een (vrijblijvende) inlogcode voor een woning. In het woningdossier zoekt de klant zelf producten en opties uit, waarbij de financiële consequenties duidelijk in beeld komen. Het woningdossier fungeert als persoonlijke brochure, waarin de potentiële koper al even kan snuffelen aan een woning.

  • Kopersbegeleiding
  • Woningdossier
  • Koperskeuzes
  • Documenten
  • Digitaal bestelproces
Woningdossier
Woningdossier

Bied beleving met het woningdossier

Ontvang de koper met open armen met een digitaal consumentendossier. Het woningdossier biedt gemak en overzicht voor de koper en faciliteert een prettige, tijdsbesparende werkomgeving voor je eigen organisatie. Het woningdossier kan in de look and feel van je project of je organisatie worden gevuld en opgeleverd, met een tijdlijn van het project.

De koper krijgt via een eigen inlogcode toegang tot het persoonlijk woningdossier. Dit dossier omvat onder meer documenten, een mailfunctie, tekeningen, meer- en minderwerkkeuzes en verdere informatie over de woning. Naast de belangrijke administratieve component is er ook ruimte voor foto-albums, nieuws over het project, enquêtes en een moodboard ter oriëntatie. Wanneer je ook gebruik maakt van de module Service & Onderhoud, is het woningdossier direct de omgeving waarmee de koper eventuele reparatiemeldingen doorgeeft, toegang heeft tot gebruiksaanwijzingen en de status van meldingen kan volgen. Een compleet consumentendossier waar alle zaken en communicatie rondom de nieuwe woning overzichtelijk te raadplegen zijn.
Lees minder Lees meer
Koperskeuzes
Koperskeuzes

Koperskeuzes bestellen

Een belangrijk onderdeel van het online woningdossier is de omgeving voor meer- en minderwerk. Klanten kunnen langs deze weg bestellen, maar de omgeving kan ook een leidraad zijn bij een showroombezoek of tijdens een persoonlijk verkoopgesprek. Zo kunnen klanten zich, in hun eigen tijd en omgeving, oriënteren op de mogelijkheden.

De financiële kant van hun meer- en minderwerkkeuzes zien klanten direct helder in beeld. Heb je te maken met een doelgroep die liever persoonlijk geholpen wordt? Het is altijd mogelijk om in te loggen en mee te kijken met de klant. Doordat de gegevens en status van alle bestellingen opgeslagen worden in homeDNA, is het ook mogelijk met een team van kopersbegeleiders klanten persoonlijk te begeleiden. Een ander belangrijk voordeel van deze werkwijze is dat je gebruik kunt maken van een overkoepelende moederlijst. De moederlijst dient als basis voor het meer- en minderwerk van al je afzonderlijke projecten. Dit betekent dat er bij de start van een project gebruik gemaakt kan worden van bestaande producten en prijzen, die vervolgens aangepast kunnen worden voor dit specifieke project. Ook blijft het uiteraard mogelijk om afbouwopties en producten in te voeren, die alleen voor een bepaald project gebruikt worden.
Lees minder Lees meer
Documenten
Documenten

Documenten bij de hand

Alle relevante documenten voor een project kunnen overzichtelijk en digitaal worden opgeborgen, en zijn beschikbaar voor je eigen organisatie en de koper zelf. Zo beschikken alle partijen - uiteraard mits geautoriseerd - over dezelfde, actuele informatie in het online woningdossier. De koper ziet alleen de documenten van zijn of haar eigen bouwnummer.

Documenten worden ingevoerd en gestructureerd per project, deelplan, type woning en/of bouwnummer. De kopersbegeleider kan altijd het totaaloverzicht van de documenten raadplegen en filteren en de medewerkers van de uitvoering kunnen snel de meterkastlijst opvragen. Ook stel je eenvoudig automatische rappels/reminders voor het inleveren van documenten in. Daarnaast zijn de documenten per stuk of met meerdere tegelijk te uploaden in homeDNA. Ook de koper kan documenten uploaden, zowel voor eigen privégebruik als voor contact met de kopersbegeleider. Wanneer het dossier ook gebruikt wordt in de garantiefase, blijven documenten bewaard als naslagwerk voor koper en serviceafdeling.
Lees minder Lees meer
Digitaal bestelproces
Digitaal bestelproces

Digitaal bestellen en communiceren

Koper en kopersbegeleider communiceren onder andere via het woningdossier. De koper bestelt het meer- en minderwerk via het woningdossier. De kopersbegeleider ontvangt digitaal alle bestellijsten: de nieuwste bestellingen verschijnen bovenaan in het overzicht. Ook is het mogelijk om maatwerk aan te bieden.

De klant kan aangepaste bestellijsten definitief accorderen in zijn dossier. Klant en kopersbegeleider kunnen aan bestelde koperskeuzes bijlagen toevoegen, zodat ook eventuele wensen en wijzigingen op tekening vastgelegd kunnen worden. De (automatische) rappelfunctie helpt de kopersbegeleider bij het stroomlijnen en monitoren van de bestelprocedure. In het totaaloverzicht wordt de status van een bestelling helder weergegeven, zodat altijd duidelijk is of er een actie van de kopersbegeleider vereist is of dat de klant nog iets dient te wijzigen of goed te keuren. Het is mogelijk om reminders in te stellen voor sluitingsdata en hierin te differentiëren voor verschillende bouwfases en bouwstromen.

De definitieve lijst kan digitaal ondertekend worden. Hiervoor werken wij samen met Ondertekenen.nl, een professionele en betrouwbare API voor een directe integratie van een digitale handtekening. De opdrachtbevestiging komt geautomatiseerd en ondertekend terug en wordt direct opgeborgen bij de documenten van de klant, ook in zijn eigen woningdossier.
Lees minder Lees meer

Waar kunnen wij je mee helpen?

Meer weten? Lees het antwoord op veelgestelde vragen. Zelf de voordelen ontdekken voor je klanten en de eigen organisatie? Maak dan vrijblijvend een afspraak voor een demo en/of een presentatie. Overtuigd? Snel starten met een eigen project is altijd mogelijk. Ons team helpt je met raad en daad bij de implementatie. Neem gerust contact op om de mogelijkheden te bespreken.
Demo aanvragenVeel gestelde vrageninfo@homedna.nl
DisclaimerPrivacy PolicyDeveloped by U-Lab