16 juli 2018
De bouwbranche is een sector die in de zomermaanden min of meer collectief vakantie viert. Vroeger lag daarbij al het werk een aantal weken volledig stil, maar tegenwoordig zijn er steeds meer ontwikkelaars en aannemers die open blijven, ook al is het met een mindere bezetting. Geen gekke keuze, want de zomerperiode is voor particulieren vaak hét moment om te oriënteren op een nieuwe woning of juist wat meer aandacht te geven aan het huidige. Werk je in de zomer door, eventueel vanuit huis, of neem jij echt even afstand? Wat je ook doet, homeDNA biedt voor alle situaties passende functionaliteiten.
Wanneer je voor een langere tijd niet aanwezig bent, is het gebruikelijk om je klanten hierover te informeren. Zij kunnen anders onnodig met diverse vragen blijven rondlopen. Doordat iedere klant een woningdossier heeft, kun je met homeDNA eenvoudig je out-of-office verwerken in het dossier. Je bereikt op deze manier alle klanten in één keer en de klanten kunnen dan altijd op een vaste plek de informatie terugvinden. Je kunt een aparte uitlegpagina toepassen of het direct plaatsen op welkomstscherm na inloggen. Het is maar net hoe prominent je de informatie wilt overbrengen. Neem er wel altijd in op in welke periode je in mindere mate of niet bereikbaar bent en waar, indien je een waarnemer hebt voor spoedgevallen, de klant zich dan kan melden.
HomeDNA is volledig web-based. Dit houdt in dat de applicatie online staat. Je kunt homeDNA dus waar en wanneer dan ook bereiken, als je maar in verbinding bent met internet. Erg handig, want zo kun je ook altijd thuis, onderweg of op de bouwplaats het systeem gebruiken, zonder afhankelijk te zijn van je computer of de server van kantoor. In de vakantieperioden biedt dit nog extra voordelen, want zelfs in het buitenland is homeDNA bereikbaar. Uiteraard wil je op je vakantiebestemming er geen gebruik van hoeven maken, maar het is wel zo prettig als het onverhoopt toch nodig is. Op een tablet of iPad kun je ook inloggen en gebruikmaken van het systeem.
Wanneer je de periode vrij bent, maar toch nieuwsgierig naar de voortgang van de makelaar of de bestellingen van de kopers, dan biedt homeDNA functies die je met een snelle blik op de hoogte brengen van de stand van zaken. Het persoonlijke dashboard van je account kun je bijvoorbeeld instellen met beknopte rapportages. Zo zie je in de verkoopfase hoeveel procent van de woningen verkocht en onverkocht is en tijdens de kopersbegeleiding hoeveel nieuwe bestellingen er binnen zijn gekomen. In de garantiefase biedt het dashboard je inzicht in het aantal nieuw gemelde reparatieverzoeken in al je projecten. Ook het postvak in van het project in homeDNA kun je op je dashboard plaatsen om het aantal nieuwe berichten eenvoudig inzichtelijk te maken. Alle functies zijn tevens een directe link naar het betreffende onderdeel in homeDNA waar je de uitgebreide informatie kunt vinden. Handig voor als je het toch niet kunt laten om iets dieper op de voortgang in te duiken of als je een korte reactie wilt plaatsen.
Ga jij binnenkort op vakantie, dan wenst het team van homeDNA je een hele fijne reis toe!
ECI | HomeDNA
Philipsstraat 9
3833 LC Leusden
Telefoon: 088 – 6363950
E-mail: info@homedna.nl
Wil je op de hoogte gehouden worden? Laat dan hier uw e-mailadres achter.