Christiaan Vlieg is supportmedewerker. Je kent zijn stem vast al, maar hoe ziet zijn werkdag er eigenlijk uit?
Ochtend: bellen, bellen
Om 8.30 uur gaat de lijn open, dus ik probeer iets eerder aanwezig te zijn om rustig op te kunnen starten en nog even met collega’s te socializen. Ook wens ik de collega’s die vanuit Capelle aan den IJssel aan het programmeren zijn nog een goede morgen. Dit doe ik via het chatprogramma dat wij gebruiken om met elkaar te communiceren. Stipt om 8:30 uur hangt de eerste beller al aan de lijn, waarna ik verder ga met de mails die nog open staan.
Rond 10.30 uur bespreek ik een melding die in ons systeem is binnengekomen met mijn collega’s. Gelukkig hebben we snel een goede oplossing bedacht, zodat ik dit verder uit kan werken in ons ticketsysteem. Even later is het 12.30 uur: tijd om gezellig te lunchen met mijn collega’s!
Middag: ticket testing
Na de lunch ziet mijn programma er als volgt uit: ik rond nog even een mailtje af waar ik al eerder mee begonnen was. Tegen 13.30 uur test ik nog wat nieuwe onderdelen, die door onze programmeurs zijn opgeleverd. De tickets voorzie ik van mijn feedback en zet ik eventueel nog door naar een collega om te testen. Om 15.00 uur zoek ik nog wat uit voor een aantal openstaande verzoeken. Wanneer dit afgerond is ga ik verder met wat mailtjes en handel ik nog wat telefoontjes af.
Om 17.00 uur rond ik de laatste dingen af en is het tijd om naar huis te gaan na een productieve dag op kantoor.