18 oktober 2023
Nieuwsbrieven worden in de voorloopfase en verkoopfase regelmatig ingezet om vroege geïnteresseerden op de hoogte te houden van de ontwikkelingen en om de start van de verkoop aan te kondigen. Maar ook tijdens de kopersbegeleidingsfase, de realisatie, oplevering en de garantieperiode zijn nieuwsbrieven een efficiënte manier om in contact te blijven met je klanten. Bovendien is de betrokkenheid die een nieuwsbrief oproept bij de ontvangers goed te meten met zowel Google Analytics en met de statistieken in homeDNA.
Tijdens kopersbegeleiding en realisatie
Met duidelijke updates en goede informatievoorziening over de mogelijkheden neem je vragen weg bij de kopers. Dat is prettig en klantvriendelijk, maar bespaart je ook als kopersbegeleider tijd: wanneer klanten goed geïnformeerd zijn, krijg je als kopersbegeleider niet voortdurend dezelfde vragen. Bedenk daarbij dat de zaken die voor een kopersbegeleider vanzelfsprekend zijn, voor kopers veelal onbekend zijn. Door bij voorbaat heldere informatie te verstrekken, houd je meer tijd over voor begeleiding bij maatwerk en andere persoonlijke vragen. Bovendien kun je kopers tijdens de realisatiefase via nieuwsbrieven op de hoogte houden van events zoals de eerste paal, de voortgang tijdens weersomstandigheden, maar bijvoorbeeld ook extra attenderen op sluitingsdata.
Service, onderhoud en renovatie
Ook wanneer de woning eenmaal is opgeleverd, is een nieuwsbrief een geschikt medium om kopers te attenderen op bijvoorbeeld een tevredenheidsonderzoek of op de juiste procedure voor het doen van een servicemelding. Zijn de opgeleverde woningen onderdeel van een groter nieuwbouwproject waar nog verder gebouwd wordt? Nieuwsbrieven zijn in dit geval ook een uitgelezen kanaal om bewoners te attenderen op eventuele hinder van de bouwwerkzaamheden die nog plaatsvinden. Een goede informatievoorziening bevordert begrip in de buurt. Ook bij grootschalige renovatiewerkzaamheden zijn nieuwsbrieven een prettige manier om bewoners op de hoogte te houden en vragen/opmerkingen voor te zijn. Ook hiermee ontlast je je eigen organisatie.
De nieuwsbriefmodule in homeDNA is standaard zeer compleet. Je creëert eenvoudig een nieuwsbrief die aansluit bij de stijl van je project of je organisatie. Ook kun je werken met polls, om laagdrempelig feedback en betrokkenheid te bevorderen. Daarnaast is het mogelijk om een geheel eigen template op te laten zetten dat bijvoorbeeld ook voor corporate communicatie kan worden ingezet. Met behulp van adresgroepen en labels spits je je nieuwsbrieven toe op gerichte groepen. Natuurlijk is het ook mogelijk om mensen persoonlijk te benaderen.
Heb je vragen over onze nieuwsbriefmodule? Wij vertellen er graag meer over, neem gerust contact met ons op.
ECI | HomeDNA
Philipsstraat 9
3833 LC Leusden
Telefoon: 088 – 6363950
E-mail: rhc-eu-info@ecisolutions.com
Wil je op de hoogte gehouden worden? Laat dan hier uw e-mailadres achter.