Als ontwikkelaar, kopersbegeleider of aannemer draag je je klanten een warm hart toe. Je doet je best om zo goed mogelijk aan hun verwachtingen te voldoen en deze zelfs te overtreffen. Persoonlijke aandacht is een belangrijke factor hierin, maar niet de enige. Met digitale tools geef je klanten overzicht en grip op een spannend proces, en reik je hen letterlijk de hand. Het woningdossier is een centraal onderdeel van ons systeem en de spil voor al het klantcontact in homeDNA. Met een consumentendossier ontvang je de koper (of huurder) met open armen. Een digitaal woningdossier biedt helderheid, overzicht en eenvoud voor de koper. Tegelijkertijd faciliteer je hiermee een efficiënte communicatie en werkomgeving voor je eigen organisatie.
De tijdlijn in het woningdossier
Eén van de klantgerichte tools in het woningdossier is de tijdlijn. Waarom vinden wij dit een belangrijk onderdeel van het woningdossier?
Duidelijkheid in een spannende fase
Als ontwikkelaar, kopersbegeleider of verkoopadviseur heb je dagelijks te maken met ins en outs van nieuwbouwwoningen of renovaties. Het tijdspad en het verloop van het aankoop- en bouwproces is vanzelfsprekend. Hoe anders is dit voor de woonconsument: voor veel mensen is de aankoop van een nieuwbouwwoning of een grootschalige renovatie een belangrijke gebeurtenis die ze misschien maar één keer meemaken. Het proces kan zorgen voor veel onzekerheid en vragen bij een koper of huurder. Woorden als sluitingsdatum, ruwbouw, voorschouw en bouwtermijnen zijn geen alledaagse begrippen. Juist om duidelijkheid te bieden in een ingewikkelde en spannende periode, gebruik je de tijdlijn. Met de tijdlijn geef je het gehele proces lineair en visueel weer. De tijdlijn is per project in te stellen en in te richten. Zo bied je de woonconsument houvast en duidelijkheid in een spannende periode. Iedere gebeurtenis wordt weergegeven met behulp van een icoon, dat duidelijk weergeeft om welk type gebeurtenis of mijlpaal het gaat.
Werking van de tijdlijn
Als kopersbegeleider of andere adviseur richt je de tijdlijn eenvoudig in met data voor het gehele project, bouwnummerspecifieke data en overige gegevens. Op deze manier richt je zonder moeite een tijdlijn voor het project of zelfs een tijdlijn per woningdossier in. Gebeurtenissen als een kopersgesprek, een evenement zoals de “eerste paal” of een betalingstermijn zijn allemaal te verwerken in de tijdlijn.
Tijdsbesparing door een klantgerichte houding
De houvast die de tijdlijn biedt aan de woonconsument, is ook in het voordeel van je eigen organisatie. Door duidelijk aan te geven wat het proces inhoudt en wanneer er zaken van de klant zelf verwacht worden, zoals de sluitingsdata, voorkom je vragen en onduidelijkheden. Door te investeren aan het begin van het traject in goede informatie, voorkom je dat er in een later stadium veel vragen of onduidelijkheden gaan leven bij de klant. Op deze wijze verloopt het traject zowel voor je eigen organisatie als voor de woonconsument zonder hobbels en kun je je tijd efficiënt besteden aan zaken die wel vragen om een persoonlijke touch, zoals eventueel maatwerk aan de woning.
Ben je al gebruiker, maar kan je wel wat hulp gebruiken bij het inrichten van het woningdossier? Of wil je meer weten over de voordelen van een consumentendossier? Vraag gerust om meer informatie. Wij komen graag vrijblijvend langs om de mogelijkheden te bespreken.