19 oktober 2017
Teamwork is van groot belang in iedere organisatie en bij ieder project. Een prettige onderlinge samenwerking zorgt niet alleen voor een betere sfeer, maar ook voor betere prestaties. Feedback geven, nieuwe ideeën ontwikkelen: het gaat allemaal beter in een goedlopend en gezellig team waar mensen op de juiste plek zitten.
Voor homeDNA is het team nét even wat groter dan je zou verwachten. Naast onze eigen mensen aan de voorkant en de achterkant van de techniek, zien we ook onze gebruikers als een onderdeel van ons team. Dat betekent niet dat wij verwachten dat klanten het werk voor ons doen: uiteraard proberen we waar mogelijk te ontzorgen en aan klantwensen en -vragen tegemoet te komen. Het betekent wél dat de praktijkervaringen van onze gebruikers een belangrijke rol spelen bij de voortdurende ontwikkeling van ons systeem. Hun wensen en behoeften vertalen we naar verbeterde en nieuwe functies.
Via de kopersbegeleiders hoorden wij dat de homeconfigurator niet altijd afdoende intuïtief was voor de kopers. In samenspraak met de gebruikers is de homeconfigurator nu geoptimaliseerd. Voor de kopersbegeleiders zelf bleek het in praktijk soms toch veel werk om de koperskeuzes voor een woning in te richten en aan de juiste ruimte te koppelen. Dit heeft geleid tot de ontwikkeling van een nieuw onderdeel dat een overzicht biedt van alle gekoppelde producten. Bovendien koppel je hiermee nog eenvoudiger meer- en minderwerkkeuzes aan specifieke woningen en ruimtes.
Gebruiksvriendelijkheid speelt ook een belangrijke rol op de bouwplaats. Juist met een tablet op locatie is het niet altijd handig om veel in te moeten vullen. In de volgende update van de Bouwkwaliteit App zijn daarom op verzoek van veelvuldige gebruikers meer zaken standaard ingesteld. Een voorbeeld is een automatisch ingevulde oplosdatum over 7 dagen voor iedere melding. En wanneer er aan een gekozen verantwoordelijke maar 1 stabucode is gekoppeld, wordt deze automatisch ingevuld. Deze kleine dingen maken het werken met de Bouwkwaliteit App nog eenvoudiger en intuïtiever. Op deze manier komen we tegemoet aan de behoefte van de bestaande gebruikers, en verbeteren we tegelijkertijd ons systeem ook voor nieuwe en toekomstige gebruikers.
We nodigen onze gebruikers ook vooral uit om feedback te geven en hun ideeën aan ons voor te leggen. Het is niet altijd mogelijk om een functie helemaal aan te passen volgens de wens van een individuele gebruiker. Wat voor de één handig is, is voor een ander wellicht niet helder of voor de hand liggend. Op basis van een suggestie kijken we eerst welke gevolgen een wijziging heeft voor ons systeem en voor andere gebruikers. Soms zien wij ook een alternatieve manier om de vraag van de gebruiker te verwerken en komt een functionaliteit op een iets andere manier terug. Als gebruiker kun je er in elk geval van op aan dat wij naar je luisteren en dat we als het enigszins kan, ook écht iets met je vraag doen. En voor alle dagelijkse vragen staan we uiteraard klaar via de helpdesk. Of je nu net met homeDNA werkt of al jarenlang, elke gebruiker is op deze manier onderdeel van ons team.
ECI | HomeDNA
Philipsstraat 9
3833 LC Leusden
Telefoon: 088 – 6363950
E-mail: info@homedna.nl
Wil je op de hoogte gehouden worden? Laat dan hier uw e-mailadres achter.