18 september 2017
Vorige maand was onze medewerker productontwikkeling en implementatie Eileen van Galen aan de beurt. Eileen is voor veel van onze gebruikers een bekend gezicht. Vandaag staat er een medewerker in de spotlight die misschien niet zo’n bekend gezicht is, maar wel een bekende stem. Vivian de Zwart is onze helpdeskmedewerker en het eerste aanspreekpunt bij vragen over de werking van homeDNA. In deze Motivational Monday vertelt Vivian welk motto haar inspireert tijdens het werk.
Online software draait wat mij betreft om mensen. Ons systeem is er juist om het mensen en organisaties makkelijker te maken. Gebruikers moeten daarom het gevoel hebben dat zij met al hun vragen terecht kunnen bij ons. Soms is het handig als mensen per e-mail hun vraag voorleggen, maar uiteraard kunnen ze ook telefonisch contact opnemen. Ik neem de telefoon altijd op met een glimlach: ik ben er van overtuigd dat de persoon aan de andere kant dit merkt. Een vriendelijk contact, al is het dan via de telefoon, maakt een werkdag zoveel prettiger voor iedereen.
Niet iedereen is het gewend om heel regelmatig met nieuwe digitale systemen te werken. Ik probeer altijd tegemoet te komen aan de behoefte die een specifieke gebruiker heeft. Mensen die graag alles zelf uitproberen, komen in een intuïtief systeem als homeDNA een heel eind met de online handleiding. Anderen hebben behoefte aan herhaling en meer uitleg. Dat bieden wij dan ook. Als helpdeskmedewerker heb ik met beide soorten gebruikers te maken. Het doel is dat mensen zich op hun gemak voelen en zich vrij voelen om contact opnemen bij vragen. Ook wanneer er iets niet helemaal soepel verloopt, of ik het toch niet helemaal eens ben met de gebruiker, blijf ik eerlijk én correct. Luisteren naar de wens van de gebruiker is daarbij heel belangrijk: van feedback kunnen wij alleen maar leren.
Wanneer organisaties voor homeDNA kiezen, gaan ze een langdurige werkrelatie met ons aan. Juist door prettig, persoonlijk contact leer je elkaar en elkaars organisatie kennen, zelfs via mail en telefoon. Ik ben er van overtuigd dat mensen het merken dat je de moeite neemt voor hen, en dat dit gewaardeerd wordt. Daarmee draag je bij aan een prettige werkrelatie op persoonlijk niveau, maar bouw je ook aan vertrouwen tussen organisaties. En dat vertrouwen, van beide kanten, is een essentiële basis voor een goede samenwerking en de ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten.
Vivian de Zwart Helpdeskmedewerkster |
ECI | HomeDNA
Philipsstraat 9
3833 LC Leusden
Telefoon: 088 – 6363950
E-mail: info@homedna.nl
Wil je op de hoogte gehouden worden? Laat dan hier uw e-mailadres achter.