homeDNA is onderdeel van ECI Software Solutions
Sluiten
Nieuws en updates Renovatieprojecten met homeDNA

Renovatieprojecten met homeDNA

30 oktober 2017

Het idee voor homeDNA is in eerste instantie ontstaan vanuit de behoefte om de verkoop en kopersbegeleiding van nieuwbouwwoningen te faciliteren. Later volgde ook de servicemodule, en daarna werd ons systeem ook uitgebreid met apps. Vanuit organisaties die homeDNA al gebruikten op nieuwbouwprojecten, kwam de vraag om het systeem ook in te zetten tijdens renovatieprojecten. Tegenwoordig wordt homeDNA veelvuldig gebruikt tijdens diverse renovaties en groot onderhoud projecten.

Renovatieprojecten en groot onderhoud met homeDNA

Juist bij renovatieprojecten of grootschalige verduurzaming is het van groot belang om goed overzicht te hebben van de bestaande situatie. Met de Bouwkwaliteit App waarborg je dit op diverse manieren. Zo kun je de checklijstfunctie gebruiken voor warme opnames bij bewoners van een complex, maar ook tijdens en na afronding van het project. Ook kun je overzichtstekeningen van bestaande installaties per woonlaag of woning uploaden in de online omgeving en vervolgens ook offline raadplegen in de Bouwkwaliteit App.
 
Samenwerken met meerdere professionals en/of onderaannemers
Iedereen heeft zijn of haar eigen rol in homeDNA. Wanneer je werkt met een uitvoerder en meerdere onderaannemers en vakspecialisten, kun je instellen dat bepaalde meldingen (op STABU-code) direct toegewezen worden aan een specifieke medewerker, leverancier of onderaannemer. Vervolgens kun je automatische reminders instellen om een snelle oplossing van een melding te bevorderen, en kun je aan de hand van rapportages ook de gang van zaken én de gebruikte materialen op een bepaald project of projectoverstijgend evalueren.
 
Bewonerscommunicatie en groot onderhoud 

Voor groot onderhoud in een bewoond complex is het belangrijk om goed contact te onderhouden met de bewoners. Zijn er e-mailadressen bekend van bewoners bij de eigenaar van het complex? Dan is het mogelijk om een heldere nieuwsbrief samen te stellen om bewoners op de hoogte te brengen. Door bewoners goed te informeren over de gang van zaken, worden zij niet overvallen door eventuele overlast. Vervolgens kan homeDNA ook worden gebruikt na de oplevering van het groot onderhoudsproject voor service- en garantiemeldingen. In deze fase kan eventueel het woningdossier voor worden gebruikt, en/of de Mijn Huis App. De historie van het renovatieproject, eventueel per bouwnummer, blijft dan volledig inzichtelijk. Dat is niet alleen prettig voor de bewoner, maar ook voor de serviceafdeling. Daarnaast is het mogelijk om enquêtes af te nemen ter evaluatie.

De voordelen op een rij:

  • Eenvoudig warme opnames verrichten en verwerken, en contact onderhouden met eventuele bewoners.
  • Optimale communicatie tussen alle betrokken professionals, op de bouwplaats en op kantoor.
  • Inzichtelijk rapporteren, evalueren en vervolgens sturen op kwaliteit.
Binnenkort vind je meer op onze site over renovatieprojecten en groot onderhoud met homeDNA. Heb je in de tussentijd al vragen? Wij komen graag langs voor een demo of een uitgebreide presentatie en laten de functies aan je zien.
Contact

ECI | HomeDNA
Philipsstraat 9
3833 LC Leusden
Telefoon: 088 – 6363950
E-mail: info@homedna.nl

Nieuwsbrief

Wil je op de hoogte gehouden worden? Laat dan hier uw e-mailadres achter.