Het was natuurlijk wennen om thuis te werken en ik vroeg me dan ook af hoe ik de volgende fase van mijn onderzoek in moest gaan: het in contact komen met mijn respondenten voor de interviews…
Spanning vooraf
Dankzij mijn collega’s kwam ik snel tot een mooie lijst met respondenten, die ik kon gaan interviewen. Diezelfde dag nog kreeg ik al een aantal bevestigingen en kon ik me gaan voorbereiden op leuke gesprekken.
Door de goede begeleiding van mijn collega’s en mijn school Windesheim kon ik met een mooie lijst vragen beginnen aan mijn gesprekken. Ik moet bekennen dat ik het vooruitzicht om echte homeDNA klanten te interviewen best wel spannend vond! Maar toen de kop er af was ging ik als een speer 🙂
Videobellen
De interviews heb ik vanuit huis via Teams afgenomen. Videobellen heb ik als positief ervaren. Fijn dat in tijden als deze de techniek zo goed werkt, zodat we ons werk gewoon kunnen voortzetten.
Wat een leuke klanten!
Wat een leuke klanten heeft homeDNA: ze waren erg positief en ik voelde me tijdens alle gesprekken enorm op mijn gemak. De gesprekken gingen eigenlijk als vanzelf, waarbij de een wat kritischer dan de ander was, met voldoende informatie om mijn scriptie te kunnen schrijven. Nu dat ik alle interviews heb uitgewerkt is het mijn taak om de resultaten te formuleren naar adviezen. Wat meer dan duidelijk is geworden, is dat de servicedesk van homeDNA een echte USP is. Dat resultaat kunnen ze alvast in de zak steken!
Dankzij het afronden van deze fase komt het einde steeds meer in zicht. Uiteraard krijgen al mijn respondenten nog een leuke verrassing door de brievenbus!