18 december 2017
Voor veel bouwbedrijven en ontwikkelaars zijn de feestdagen een moment waarop de organisatie even de deuren sluit, of in ieder geval een periode waarin er met minder collega’s gewerkt wordt. Voor particulieren geldt dat de vakantieperiode juist een aanleiding kan zijn voor oriëntatie op een nieuwe woning, of extra aandacht voor de huidige woning. Door slim gebruik te maken van de mogelijkheden van een online systeem, kom je deze periode prettig én klantvriendelijk door.
Gedurende de verkoopfase kun je aan de informatiebehoefte van geïnteresseerden tegemoet komen door inhoudelijke follow-up mails automatisch in te stellen bij belangstelling en inschrijving. Zo voorzie je in de wens van potentiële klanten, zonder dat je zelf direct bereikbaar hoeft te zijn. Werk je samen met een makelaar? Dan kan hij/zij in deze periode het aanspreekpunt zijn voor geïnteresseerden en kopers. Zorg er voor dat de makelaar goed geïnformeerd is over het project en de mogelijkheden. Een goedgevulde FAQ sectie over het project kan hem of haar daarbij helpen. Zelf kun je overal en altijd de verkoopstanden volgen.
Voor kopers is de periode rond de feestdagen een uitgelezen moment om de diverse opties voor hun nieuwbouwwoning te verkennen en te bestellen. Met een eigen woningdossier en heldere productinformatie kunnen zij hier zelf mee aan de slag. Uiteraard kun je in het woningdossier aangeven of én wanneer je organisatie bereikbaar is in deze periode, of een e-mail sturen aan kopers die nu in de keuzefase zitten. Ga je als organisatie echt een aantal dagen of zelfs langer dicht? Het is handig om de sluitingsdata voor diverse fasen ruim na de feestdagen te plannen. Zo voorkom je vragen en onduidelijkheden.
Met een eigen woningdossier kunnen kopers en huurders ook tijdens de feestdagen 24/7 reparatiemeldingen die onder de garantie vallen of reguliere onderhoudsmeldingen indienen. De meldingen kun je als dienstdoende servicemedewerker op volgorde van binnenkomst behandelen en inplannen bij eigen medewerkers of doorzetten naar onderaannemers/leveranciers. Voor spoedmeldingen is het wellicht verstandig om een waarnemend medewerker aan te stellen. Hij of zij kan indien nodig ook vanuit huis inloggen en een melding beoordelen of behandelen.
Of je organisatie nou sluit, het wat rustiger aan doet of gewoon doorwerkt gedurende deze periode; het team van homeDNA wenst je alle goeds voor de feestdagen en een voorspoedig begin van 2018. Wij zijn zelf gewoon geopend met de reguliere tijden en elke maandag tot en met vrijdag, tussen 8.30 en 17.00 uur, bereikbaar via info@homedna.nl of telefoonnummer 010-450 63 56.
ECI | HomeDNA
Philipsstraat 9
3833 LC Leusden
Telefoon: 088 – 6363950
E-mail: info@homedna.nl
Wil je op de hoogte gehouden worden? Laat dan hier uw e-mailadres achter.