Bij renovatie en groot onderhoud is een goed contact met de bewoners essentieel. De Renovatie App helpt bewonersconsulenten en wooncoaches bij het voorbereiden en begeleiden van renovatieprojecten. Klantgegevens per woning invoeren en bijwerken, belangrijke gegevens over de woning zelf of de bewoners noteren en het samen bestellen van bewonersopties: het kan allemaal met onze Renovatie App.
Eenvoudig klantgegevens ter plekke invoeren en wijzigen.
Gespreksverslagen invoeren voor jezelf en collega's.
Samen met bewoners opties bekijken en direct bestellen.
De Renovatie App is speciaal ontwikkeld voor bewonersbegeleiders en/of wooncoaches, en kan worden ingezet tijdens zowel renovatie, groot onderhoud als nieuwbouwprojecten. Een goede communicatie met de (toekomstige) bewoners is belangrijk voor het welslagen van het project. Voor het uitvoeren van de werkzaamheden is het noodzakelijk om de juiste persoons- en contactgegevens van bewoners voorhanden te hebben, zodat er goede afspraken kunnen worden gemaakt.
Tijdens een warme opname of een adviesgesprek kan ook de situatie ter plekke in kaart worden gebracht. Gespreksverslagen maken het mogelijk om bijzondere omstandigheden van de bewoner of rondom de woning vast te leggen voor de uitvoerende medewerkers. Bij renovatie en grootschalige verduurzaming hebben bewoners in veel gevallen ook de mogelijkheid om, tegen een eventuele meerprijs, opties te kiezen voor de afwerking van de woning. De app maakt het mogelijk om deze opties te bekijken met bewoners, en eventueel direct te bestellen.
De Renovatie App is in volledige samenhang met de andere homeDNA-tools te gebruiken, zoals de module Renovatie en de Bouwkwaliteit App. Zo kun je gebruikmaken van de nieuwsbrieffunctie voor een effectieve bewonerscommunicatie en tekeningen van de bestaande situatie laden voor de uitvoering. Heb je voor een nieuwbouwproject te maken met een doelgroep die liever tijdens een persoonlijk gesprek opties uitkiest of bestelt? Ook hiervoor is de Renovatie App te gebruiken, eventueel in combinatie met het online woningdossier als naslagwerk. Iedere organisatie heeft een eigen aanpak, en van project tot project kan het verschillen hoe de verschillende tools van homeDNA worden ingezet. Onze supportdesk denkt mee, helpt altijd met het vullen en opzetten van een eerste project, en staat ook daarna met raad en daad klaar voor jou als gebruiker.
Zijn er verschillende opties voor bewoners tijdens het renovatieproces? Met de Renovatie App kun je op locatie de bewonerskeuzes doornemen en gezamenlijk te bestellen met de bewoner. Nadat alle bewonerskeuzes gekozen zijn is er een mogelijkheid om eventuele opmerkingen te verwerken en/of kan de bewoner akkoord gaan met een handtekening.
Na opslaan worden de gekozen bewonerskeuzes doorgezet naar de webapplicatie en toegevoegd aan een bestellijst. Vanaf hier kunnen de bewonerskeuzes met één handeling omgezet worden naar de meterkastlijst voor de uitvoering.
Tijdens gesprekken met een bewoner van een te renoveren woning is het handig om specifieke omstandigheden rondom de woning en de bewoners te benoemen. Op die manier zijn uitvoerende collega's op de hoogte van de situatie ter plekke.
In het onderdeel gespreksverslagen maak je eenvoudig een gespreksverslag per adres/bouwnummer aan. Achteraf is dit verslag nog aan te vullen of te wijzigen. De gegevens zijn niet zichtbaar voor de bewoner.
Met de Renovatie App voeg je ter plekke een nieuwe klant toe voor een adres/bouwnummer. Ook kun je bestaande contactgegevens van bewoners eenvoudig wijzigen en bijwerken. Op die manier zijn bewoners tijdens het renovatieproces goed bereikbaar met de juiste informatie.
Na het opslaan van de contactgegevens worden de gegevens direct gesynchroniseerd met de web-applicatie zodat de gegevens overal up-to-date zijn.