Met de Service App heeft de servicemonteur een voorbereide werkbon digitaal voorhanden. Ter plekke kan alle informatie worden ingevuld zoals de tijdsduur en verbruikte materialen. De Service App faciliteert inspecties en werkzaamheden voor een snelle afhandeling van servicemeldingen. In de online module wordt de informatie verder verwerkt, kan de melding worden afgerond en worden afgeprijsd voor facturatie.
Belangrijke informatie beschikbaar op locatie.
Werkbon direct afronden met materiaal, tijd en afbeeldingen.
Gegevens uit de app worden opgeslagen in homeDNA.
De Service App helpt bij een goede afstemming tussen binnen- en buitendienst. De monteur is goed op de hoogte van de reparatieopdracht en collega’s op kantoor hebben inzicht in de uitvoering van de werkzaamheden. De informatie in de app biedt de servicemedewerker/monteur ook extra houvast bij het maken van een goede inschatting bij inspectiebezoeken. Tevens heeft de servicemedewerker technische omschrijvingen en/of installatietekeningen bij de hand in de app. Ook de planning is digitaal beschikbaar. De Service App vermindert administratie voor de betrokken partijen, terwijl alle belangrijke gegevens inzichtelijk worden opgeslagen.
Technische omschrijvingen en installatietekeningen kunnen per locatie of project toegevoegd worden aan de app, zodat de servicemedewerker altijd alle belangrijke informatie bij de hand heeft, ook wanneer de tablet tijdelijk offline is
De Service App is alleen voor vakmensen van de eigen organisatie (interne medewerkers). Voor reparatieverzoeken die door leveranciers of onderaannemers moeten worden afgehandeld, is er de Leveranciers App. De Service App helpt specifiek bij het verbeteren van de afhandeling van reparatieverzoeken die aan interne vakmensen zijn toegewezen.
Werkbonnen worden in de app digitaal aangeboden op basis van de reeds bekende gegevens. Zodra er een reparatie wordt gestart, wordt de duur automatisch bijgehouden. Aan de hand van vaste invulvelden dient de monteur zijn materiaalgebruik en eventuele bijzonderheden te registreren.
Na uitvoering worden deze gegevens vervolgens gesynchroniseerd en aangevuld bij de gegevens van de binnendienst. Deze informatie blijft ook voor alle vervolg verantwoordelijkheden terug te zien. Na het afronden van de reparatie, dient de klant direct digitaal in de app zijn/haar handtekening zetten voor akkoord. Digitale werkbonnen voorkomen gegevensverlies en zorgen voor een gestroomlijnde en heldere administratie van servicewerkzaamheden. Doordat de duur van de werkzaamheden automatisch wordt bijgehouden, is dit inzichtelijk voor de service-afdeling. Zo kan hier concreet op mogelijke verbetering gestuurd worden.
Dit onderdeel van de Service App biedt een tool voor inspecties, voorafgaand aan een servicebezoek. Inspecties kunnen snel en efficiënt worden afgenomen via uitgebreide invulvelden, voorzien van eventuele revisietekeningen. Op deze manier worden knelpunten in de planning en logistiek voorkomen. Binnen- en buitendienst komen zo niet voor verrassingen te staan.
De servicemedewerker kan door de vergaarde gegevens tijdens de inspecties een accurate inschatting maken over de werkzaamheden. Zij kunnen vervolgens de monteur beter informeren over de volgende zaken: - Welk materiaal er nodig is voor de reparatie en hoeveel. - Hoeveel tijd de reparatie ongeveer in beslag zal nemen. - Of er eventuele bijzonderheden zijn ten aanzien van de locatie van het probleem.
De webomgeving van homeDNA heeft een geïntegreerde planningstool voor interne vakmensen. Deze planning is ook in de Service App beschikbaar. Op een heldere en overzichtelijke wijze worden de afspraken van de ingelogde monteur weergegeven. Per bezoek in de planning is duidelijk of het om een inspectie of een servicebezoek gaat.
Ook de ingeplande reistijd is in de app terug te zien. De planningstool biedt een overzichtelijk weekschema voor interne vakmensen: zij zien in één oogopslag een overzicht van hun toekomstige afspraken. Ook zien zij indien gewenst de afspraken van collega’s. Ook verlof wordt apart gespecificeerd. Lopen zaken plotseling toch anders dan eerder is afgesproken? Vanuit de planning kan iedere werkbon worden gestart voor werkzaamheden die in de toekomst staan ingepland.
De servicefase is bij uitstek een periode waarin een blijvende indruk wordt achtergelaten bij de klant. Met heldere procedures voor de klant, de eigen organisatie en partners zoals leveranciers, kunnen reparatiemeldingen snel worden afgehandeld. Doordat alle gegevens in één systeem worden geregistreerd, signaleer je tijdig terugkerende knelpunten. Dat maakt sturen op kwaliteit en klanttevredenheid eenvoudiger en efficiënter. De Service App is onderdeel van de module Service & Onderhoud. Lees hier meer over de module: