homeDNA is onderdeel van ECI Software Solutions
Sluiten
Veelgestelde vragen | HomeDNA
Alles over homeDNA
Alles over onze apps
Alles over onze modules

Veelgestelde vragen

Waar kan ik een presentatie aanvragen?
Een presentatie is aan te vragen via ons contactformulier. Wij maken dan graag een afspraak om je de mogelijkheden van het systeem te laten zien en je vragen te beantwoorden.
Is er ook een handleiding van de software?
De handleiding is bereikbaar vanuit het systeem zelf en wordt voortdurend geactualiseerd. Kom je er toch niet uit? Wij helpen je graag. Je kunt tijdens kantooruren altijd bij onze helpdesk terecht voor vragen.
Is er een proefperiode mogelijk?
Een pilot met een enkel project tegen een aantrekkelijk introductietarief behoort tot de mogelijkheden. Graag maken we een afspraak met je om de mogelijkheden te bespreken.
Wat zijn de kosten?
De kosten van homeDNA worden berekend aan de hand van de hoeveelheid modules en de hoeveelheid woningen per jaar. De looptijd van een licentie is één jaar. Voor een concrete prijsopgaaf gaan wij graag met je om de tafel, zodat wij een correcte inschatting kunnen maken van de kosten.
Krijg ik hulp bij het starten met een eerste project?
Vanzelfsprekend krijg je hulp bij de implementatie. Het team helpt je bij het vullen van het eerste project. Ook kunnen wij trainingen verzorgen voor grotere groepen medewerkers en partners.
Wanneer zijn jullie open/bereikbaar voor vragen?
Tijdens kantooruren kun je ons team altijd benaderen met vragen. Wij bieden ondersteuning via onze helpdesk, telefonisch en per e-mail.
Hoe groot is de database van homeDNA?
De hoeveelheid opslag is in principe onbeperkt. Wij monitoren de benodigde opslagcapaciteit en anticiperen op toekomstig gebruik.
Wat gebeurt er met mijn projectgegevens als ik besluit mijn licentie niet te verlengen?
In dat geval maken wij in overleg een afspraak. Dit kan betekenen dat gegevens (digitaal) worden overgedragen of nog een bepaalde tijd online beschikbaar blijven.
Hoe lang blijven de gegevens bewaard?
Gegevens zijn in principe onbeperkt te bewaren, zolang homeDNA wordt afgenomen.
Hoe worden wij op de hoogte gehouden van ontwikkelingen aan het systeem?
Alle gebruikers ontvangen maandelijkse nieuwsbrieven over updates. Ook besteden wij aandacht aan updates en innovaties via het nieuws op de website en via social media.
Waar wordt de data opgeslagen?
Alle data in homeDNA wordt op een beveiligde, dedicated server opgeslagen bij een gespecialiseerd hostingbedrijf.
Kan homeDNA gekoppeld worden aan andere applicaties?
HomeDNA koppelt met diverse andere systemen. Voorbeelden zijn Woningborg, Het Nieuwbouw Platform, WordPress, DigiOffice, Kraan Bouwsoftware, Microsoft Dynamics AX en Microsoft Navision. Via bekende bestandsformaten zoals XML kunnen gegevens worden uitgewisseld. Maatwerk voor een koppeling met andere systemen is uiteraard altijd bespreekbaar.
Veelgestelde vragen
Hoe werkt de uitwisseling tussen de apps en de webomgeving?
De gegevens tussen de apps en de webomgeving worden gesynchroniseerd. Daarbij zijn de gegevens van de webomgeving leidend.
Zijn de apps inbegrepen bij de licenties van de modules?
De apps zelf zijn inbegrepen bij de licenties van de modules.
Heb ik wifi nodig om een melding te maken met de Bouwkwaliteit App?
In principe is er geen wifi of mobiele internetverbinding nodig om een melding aan te maken via de apps. Wel is het zo dat de melding pas wordt verzonden op het moment dat je weer een mobiele internetverbinding of contact met een wifinetwerk hebt.
Zijn de apps ook los verkrijgbaar?
Nee, de apps zijn onderdeel van de modules. Ze wisselen de gegevens uit met de webapplicatie, dus die is benodigd om de gegevens uit de apps verder te kunnen verwerken en rapporteren.
Wie kunnen er gebruik maken van de apps?
Bepaalde gebruikersgroepen die ook toegang hebben tot de projecten, hebben eveneens toegang tot de apps.
Kan ik een suggestie voor één van de apps doen?
Wij staan altijd open voor tips, ideeën voor innovatie en optimalisatie. Wel kijken wij daarbij altijd naar het belang voor andere gebruikers. Wanneer wij denken dat een bepaald idee een verbetering betekent voor onze gebruikers, nemen wij dit mee. Ook ideeën voor geheel nieuwe apps en toepassingen zijn van harte welkom.
Veelgestelde vragen
Kan ik bepaalde gegevens of documenten afschermen voor bepaalde partijen binnen mijn project?
Ja, dit kan. Wij raden aan om een vast aanspreekpunt te hebben in de organisatie voor het beheer van inlogcodes en rechten in homeDNA.
Kan ik bij het beëindigen van een samenwerking deze gebruiker zijn toegang tot homeDNA ontnemen?
Ja, beheerders kunnen een gebruiker op non-actief zetten. Zij hebben vervolgens geen toegang meer.
Zijn de gegevens in de database mijn eigendom?
Ja, de gegevens in de database zijn en blijven altijd eigendom van de opdrachtgever.
Kan ik ook één module afnemen?
Ja, alle modules zijn ook los verkrijgbaar.
Werken de modules in elke browser?
De modules van homeDNA werken in iedere reguliere browser zoals Internet Explorer, Chrome, Mozilla Firefox en Safari. Aanvullende software is niet nodig.
Ik ben mijn inloggegevens vergeten, wat te doen?
Wanneer je je inloggegevens vergeten bent, kun je via het inlogscherm van homeDNA een nieuw wachtwoord aanvragen.
Hoeveel partners mag ik betrekken en inloggegevens verstrekken voor homeDNA?
Dit is in principe onbeperkt. Wel raden wij je aan om te werken op een need-to-know basis. Dit doe je door mensen alleen toegang te geven tot projecten en gegevens die zij nodig hebben voor de uitvoering van hun taken. Zo garandeer je de privacy van je kopers en bescherm je de eigen data van je organisatie. Bovendien blijft de online werkruimte van medewerkers en partners op die manier overzichtelijk.
Kunnen kopers ook inloggen in het online woningdossier?
Ja, zij hebben een eigen portaal. Kopers hebben een persoonlijk, online woningdossier van hun woning waarmee zij documenten kunnen raadplegen, contact kunnen opnemen of bestellingen/reparatieverzoeken kunnen plaatsen.
Kan ik de inhoud en uitstraling van het online woningdossier voor mijn kopers zelf bepalen?
Ja, het online woningdossier voor kopers is ‘white label’. Op verschillende manieren is de look en feel aan te passen aan de huisstijl van de organisatie of het project zelf.
Kan ik gegevens voor meerdere projecten gebruiken?
Ja, we werken met moederlijsten en standaard onderdelen die voor alle projecten steeds weer te gebruiken zijn. Dit bespaart uiteraard veel tijd en bevordert de uniformiteit in uitingen en uitvoering.
Laat je overtuigen door een presentatie Wij vinden het leuk om bij je langs te komen, maar we kunnen je er natuurlijk ook online mee doorheen nemen. Geef je wensen door en wij plannen het bij je in!
Contact

ECI | HomeDNA
Philipsstraat 9
3833 LC Leusden
Telefoon: 088 – 6363950
E-mail: rhc-eu-info@ecisolutions.com

Nieuwsbrief

Wil je op de hoogte gehouden worden? Laat dan hier uw e-mailadres achter.